fbpx

Think simple, sell better

Iasi, seara, e frig si strazile sunt aproape pustii. Din 10 in 10 metri cersetori, cu clasicele: Da si mie un leu si te ajute Dumnezeu… Am 10 copii acasa… Fie-ti mila si de mine….

Ma grabesc sa urc in masina, cand aud un cercetor cu o alta placa: Da si mie un leu pentru bautura. Sunt sincer, nu vreau bani de mancare, imi trebuie pentru bautura.”

Cersetorul asta chiar a primit un leu. Nu pentru ca vroiam sa il ajut cu alcoolemnia, ci pentru ca mi-a smuls un zambet, a stiut sa fie original, sa atraga atentia, sa se diferentieze de “concurenta”.

La fel e si cu promovarea unui produs, brand, serviciu. Marketingul a aparut din nevoia de a te diferentia de concurenta pe o piata unde existau numeroase oferte. La inceput era simplu, tu iti promovai oferta, anuntati ceea ce oferi, iar clientii alegeau cea mai buna oferta.

In timp s-a ajuns la cercetari de piata, segmentari, nise, strategii de marketing, promotii, oferte si mesaje tot mai complicate adresate clientilor. Toate astea cu bugete colosale, iar partea cea mai interesanta este ca rezultatele sunt tot mai putin vizibile.

De ce? Clientii s-au saturat de mesaje complicate, de promotii cu mii de conditii, vor oferte concrete si sincere. Mesajul care ar trebui sa fie transmis clientilor ar trebui sa fie la fel: scurt, simplu si la obiect. Poate ca e timpul sa revenim la mesajele simple, la promovarea bazata pe ceea ce companiile ofera cu adevarat, la metode de promovare cat mai atractive pentru client, la strategii in care clientul e pe primul loc. Nu ma refer doar la guerilla marketing, ci la filozofia de atragere a clientilor in general.

Cel mai greu e sa fii sincer, iar partea cea mai interesanta este ca de fapt chiar asta isi doresc clientii. Honesty first, business latter.

Recomandă

7 Comentarii

  1. Ca  sa  fiu sincer  pana  la  capat, pe  tine  te-a  strigat  cineva  vreodata  Ba_Sescu, Ba_Sescu……?. Vai  ce  reclama  proasta!.

  2. N-ai sa vezi producatori care sa-ti spuna in fata “produsul nostru e de rahat” … chiar daca si el si noi o stim.
    Sinceritatea in genul asta de relatie e slabiciune.  Ei se fac ca ne mint iar noi ca-i credem.

  3. chiar nu e original cersetorul ala. gasesti pe net poze cu cersetori cu astfel de mesaje la greu. nu stiu cum a avut cersetorul tau acces la internet dar … nu e original deloc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *