Dacă nu îi mai fraierim pe români cu litoralul poate merge cu străinii, zice Ministrul Turismului. Vom avea campanii cu influenceri străini pentru promovarea României ca destinație turistică.
Sigur, infrastructura e praf, condițiile pauză, site de prezentare turistică a României nu avem, strategie nici atât, identitatea vizuală a rămas tot cu frunza, dar niște influenceri vor rezolva totul, poate fac un TikTok ceva și începe să curgă robinetul cu turiști…
Între timp, site-ul oficial al ministerului arată ca în screenshot-ul de mai jos, e blocat prin anii 90, cu informații învechite și fără certificat SSL. Nu avem un site oficial al României, ca destinație turistică, în engleză. Atâta s-a putut, hai să promovăm România, chiar dacă pe online suntem praf.
Ministerul Turismului intenționează să apeleze la influenceri pentru publicitate în online, scopul fiind “creșterea nivelului de conștientizare a turiștilor străini și interni cu privire la România ca destinație atractivă și consolidarea poziției ca o destinație turistică atractivă pe piața internațională a turismului de tip city break, îmbinat cu turismul enogastronomic, inclusiv si partea de experiență si agrement”.
În funcție de numărul de urmăritori, ministerul dorește să colaboreze cu influnceri care se regăsesc în următoarele categorii, respectiv micro-influenceri – sub 100.000 de urmăritori, macro-influenceri – între 100.000 și 1 milion de urmăritori și mega-influenceri – peste 1 milion de urmăritori.
La capitolul cerințe de comunicare, ministerul vrea ca postările făcute de influenceri să fie veridice, neînșelătoare și verificabile, iar viitoarele comparații ale României cu alte cu alte destinații vor fi realizate în mod obiectiv și pozitiv. De asemenea, MAT vrea ca influencerii selectați să nu discrediteze sau denigreze destinația turistică România, iar ostările despre destinația turistică România vor fi autentice/creative. Alegerea viitorilor influencesi va ține cont de colaborările din trecut (se va analiza colaborările similare din trecut ale influencerului și se va analiza impactul acestora (de verificat numărul de like-uri și reacția urmăritorilor) pentru a ne putea face o idee generală cu privire la rezultatul viitoarei campanii) și istoricul influencerului (în această categorie se încadrează eventualele scandaluri mediatice din trecut în care a fost implicat influencerul).
Nu zic că nu ne-ar trebui campanii de promovare sau că influencerii nu ar fi utili pentru a atrage străinii la noi, că avem peisaje și locații superbe de vizitat, dar să visezi promovare cu influenceri străini când tu nu ai un brand de țară coerent, o identitate vizuală gândită, nu ai o strategie de promovare turistică pusă la punct, nu ai site de prezentare în engleză, ești praf pe zona de comunicare turistică, toate astea denotă un amatorism jenant. Din păcate, aici suntem, ascundem mizeria sub preș și credem că lipsa promovării e problema.
Sunt curios cum va functiona treaba asta? Vor aduce influencerii straini de afara in Romania, in ceva press trip organizat de o agentie, pe un comision gras? Ii vor duce sa stea 5 ore blocati pe Valea Prahovei? Ii vor pune sa plateasca 150 de lei sezlongul pe zi la Mamaia? II vor duce pentru o experienta autentica pe Transrarau, unde poti cumpara suveniruri din China la suprapret? Abia astept sa vad rezultatele.