Haideți să recunoaștem, România nu stă extraordinar când e vorba de numărul utilizatorilor de Twitter. Aproape 52.000 utilizatori în septembrie 2011, comparativ cu cele peste 3,7 milioane de utilizatori de Facebook. Not good. Twitter a rămas în continuare o rețea socială folosită de inițiați, nu a prins la publicul larg. Onlineri, marketeri, PR-iști, bloggeri, oameni de IT, jurnaliști, plus conturile brandurilor și cele ale publicațiilor media, cam astea le găsești cel mai des. Bine, faptul că mulți dintre ei nu știu cum să comunice pe Twitter e altă poveste.
Principala problemă este că majoritatea utilizatorilor obișnuiți de internet nu înțeleg utilitatea Twitterului, care din punctul meu de vedere e dată de oamenii pe care îi urmărești. Aici nu e vorba de fotografii, de joculețe, de dat Like-uri, de râs cu prietenii, ci de accesul la informație. Noutățile circulă întâi pe Twitter, după aia pe Facebook și bloguri. Important e să nu dai Follow oricui, ci doar persoanelor care postează mesaje de interes pentru tine.
Cum spuneam, pe Twitter se află rapid informațiile. Cum în 140 de caractere nu poți povesti prea multe, de regulă un tweet e doar sinteza mesajului, însoțit de un link către un articol unde se află mai multe detalii. Așa procedam și eu, sunt sigur că și voi, scriam mesajul și la final puneam linkul.
Notă – dacă aveți cont de Twitter învățați să folosiți un tool pentru scurtat linkurile lungi, de ex Bit.ly sau Goo.gl, care pe lângă scurtat oferă și informații despre numărul de clicuri generate. E absurd ca din 140 de caractere 90 să fie doar linkul. Da, încă văd mulți care fac eroarea asta, pun linkuri lungi și nu mai au loc pentru mesaj.
Se pare că procedăm greșit punând linkul scurtat la finalul tweetului. Dan Zarrella a făcut o analiză a peste 200.000 de tweeturi cu linkuri scurtate prin Bit.ly. A calculat numărul de clicuri generate de un link și a realizat o corelație între poziția linkului într-un tweet și CTR-ul său. Rezultatul e surprinzător, linkurile cu cel mai bun CTR sunt amplasate de obicei la 25% din lungimea unui tweet. Cu alte cuvinte, ar trebui să scriem 1-2 cuvinte, să punem linkul (scurtat, desigur) și să continuăm cu mesajul.
Rezultatele sunt exemplificate mai jos, zonele cu roșu intens reprezintă un CTR ridicat:
Normal, asta e o problemă, mai ales că majoritatea butoanelor de Tweet adaugă linkul la final, iar când vine vorba de trimis un tweet despre un articol de pe blog preluăm titlul și punem la final linkul, dar merită testată teoria asta, cu includerea linkului la începutul mesajului, mai ales că Twitter poate fi o sursă bună de trafic pentru un blog.
Dacă ați încercat să puneți linkul scurtat la începutul tweetului și ați observat o creștere a numărului de clicuri pe link lăsați un comentariu, să comparăm rezultatele.
[…] Sfaturi de la Marius, despre linkuri pe twitter. […]
are logica ce spui u.o sa incerc de acum macar o luna sa vad statisticile.succes !
cred ca e un sfat bun
Informatie valoroasa! Multumesc!
Citisem si eu despre asta in urma cu cateva luni. In plus sunt niste servicii de analiza pentru followerii de pe twiiter care iti pot spune cand sunt cei mai multi online ca sa-ti poti programa tweet-urile 🙂