fbpx

Unde se duc poveștile de pe Facebook când se duc

Citeam niște articole despre ce plănuiește Zuck să facă cu Facebook în viitorul apropiat și mă gândeam că toate eforturile lor se îndreaptă asupra păstrării atenției noastre cât mai mult în rețea, pentru că de acolo vin banii, dar nu se fac deloc eforturi pentru a găsi mai ușor informațiile de pe Facebook sau pentru a oferi oamenilor și știri utile, nu doar entertaiment din ăla ieftin. Și asta e faza tristă, se crează o mulțime de conținut mișto în social media, dar majoritatea este îngropat după 2-3 zile, și nu îl mai găsește nimeni. De asta zic că dacă vreți să creați articole valoroase care să poată fi găsite ușor, atunci Facebook nu e locul potrivit.

E clar că nu e o prioritate pentru Facebook să își îmbunătățească funcția de căutare, dacă nu mă credeți încercați să găsiți de exemplu un mesaj scris de voi acum 3 ani, folosind doar niște cuvinte din mesaj. Nu merge. Google rulează fin la asta, Facebook nici măcar nu vrea să încerce. Facebook e ok pentru publicat poze, clipuri video, mesaje scurte, dar articolele alea lungi nu cred că sunt valorificate la maxim în rețea. Știu că poți să ajungi la mai mulți oameni pe termen scurt, să faci un viral, dar după câteva zile postarea ta e îngropată.

Și nu zic asta doar pentru voi, ci și pentru mine. Până acum scriam 1 articol pe zi pe blog, restul ideilor erau aruncate pe Facebook, că e mai ușor, că nu sunt valoroase etc. Ei bine, probabil să schimb asta, și dacă constat că un mesaj trece de 3 paragrafe o să îl pun pe blog, în locul Facebook-ului. Da, nu o să mai ajungă la fel de repede la oameni, dar cine îl caută îl va găsi aici și peste 10 ani.

Nu uitați, atunci când creați conținut pe social media și nu e pe site-ul vostru de fapt voi lucrați pentru alții.

Recomandă

4 Comentarii

  1. Google se pricepe la a indexa si cauta informatie structurata. Sunt atat de buni la treaba asta incat dicteaza practic felul in care siteurile sunt construite.

    Facebook pe de alta parte opereaza cu informatie nestructurata generata de oameni. Fix asta diferentiaza FB de Google: unii unesc oameni (de asta au „friend graph”), ceilalti informatie structurata („data graph” la Google).

    Fiecare a incercat un pic din ce face celalalt, dar a dat gres.

    Asa ca Facebook nu are nici un interes sa te ajute sa gasesti chestii vechi mai usor, dimpotriva, e ok sa le repeti si sa generezi din nou continut si implicit atentie. La fel cum incurajeaza copiatul fara a da sursa, pentru ca in 2-3 zile oricum e ingropat. Si de asta Facebook e predispus la fakenews: e aproape imposibil sa stingi focuri care apar in mai multe locuri, in acelasi timp, dar care dispar de la sine in 2-3 zile (a se citi pana apuci tu sa dezminti informatia).

    • Perfect adevărat ce zici, și tocmai asta e problema: când creezi conținut util și tragi pentru el vrei să fie găsit cât mai ușor, nu să atragă trafic câteva zile și după aceea pauză. De asta zic ca ce e important nu se pune pe Facebook. Ok, depinzi de Google, dar cel puțin tu controlezi conținutul.

  2. Zuck tocmai a anunțat că este surprins că oamenii nu mai dau share pe conturile lor, ci noul trend este să dea share pe Messenger și să folosească Stories. Uitând că tot el a decis să scadă reach-ul posturilor și să umfle views la Stories care practic nu spun nimic și nici nu te țin mai mult pe platformă.

    În ultimele zile se repetă scenariul: Facebook alege 20 de posturi și le arată doar pe alea, indiferent că am pus Top Stories sau Most Recent, pe mine mă scoate din minți. Plus că văd așa:
    – post de la prieten
    – reclamă
    – articolul meu care vor ei să îl sponsorizez
    – post de la prieten 2
    – reclamă

    Este absolut infernal și în curând nu o să mai folosesc decât pentru a da share la informații.

    • Da, pe mobil e praf, pe laptop în Chrome am pus https://socialfixer.com/, și la mine proporția e tot pe acolo, 1 din 4 postări e o reclamă, și dacă ai câteva zeci de pagini de care te ocupi pentru clienți gândește-te că Facebook îți sugerează să promovezi postările de pe toate, chiar și cele care sunt deja promovate. Așa de disperați au ajuns.
      Mai trist e că la noi Twitter nu prea a prins, la ce jalnic a ajuns Facebook pentru utilizatori ca experiență Twitter e chiar un loc plăcut.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *