fbpx

Vă mai amintiți de campania pentru noul Rom?

Prin 2010 a fost o campanie interesantă pentru Rom, care a început cu schimbarea ambalajelor ce aveau la bază tricolorul cu unele pe care era afișat steagul american. Au apărut multe articole în presă și pe bloguri, consumatorii s-au revoltat, au curs râuri de cerneală electronică cu critici și înjurături la adresa producătorului, mă rog, campania a avut succesul scontat, mergând la extreme s-a atras atenția unui produs cu care românii erau obișnuiți de mult și s-a generat buzz, au crescut vânzările de ciocolată Rom.

Din păcate site-ul de campanie, noulrom.ro, a fost închis, cum se întâmplă cu majoritatea site-urilor de campanie. Păcat de toate linkurile ce trimiteau către site, nu înțeleg de ce agențiile fac chestia asta, imediat ce s-a terminat o campanie închid site-ul. Oare nu au auzit de redirect?

Azi am ajuns pe un articol din The New York Times referitor la o campanie derulată în Australia. În 2009, pentru a atrage atenția asupra Vegemite, un fel de pastă sau bulion foarte popular printre australieni dar care stagna în vânzări, Kraft a demarat o campanie prin care anunța consumatorii că vrea să schimbe denumirea produsului, cerând părerea lor. Au fost puse în vânzare borcane pe care apărea chiar Name me, au fost difuzate reclame etc. Normal că au fost mulți consumatori revoltați, au apărut articole, grupuri pe Facebook, proteste. În final numele nu a mai fost schimbat, dar vânzările au crescut.

It all began in July when jars of caramel-brown Vegemite mixed with cream cheese began appearing on supermarket shelves with brightly colored labels inviting consumers to “Name Me.” After weeks of secrecy, during which the company sold more than 3 million jars of the new product to a population of just 22 million people, Kraft took an expensive advertising slot during a nationally televised Australian-rules football final Sept. 26 to announce its winner: Vegemite iSnack 2.0.

The reaction was fierce. Vegemite-loving consumers took to the Internet to voice their collective indignation about the name. Thousands of Twitter posts, at least a dozen Facebook groups and a Web site dedicated to “Names that are better than iSnack 2.0” blasted American-owned Kraft for tampering with an Australian icon.

Ce învățăm de aici? Că la fel ca în natură, și în marketing nimic nu se pierde, nimic nu se câștigă, totul se transformă, iar cele mai multe campanii de marketing sunt de fapt adaptări ale unor idei ce au mai fost folosite.

Recomandă

5 Comentarii

  1. Nu cred ca am mai văzut de mult o campanie care sa ma dea pe spate, mai ales la noi unde majoritatea ideilor sunt imprumutate.

  2. Well, poti avea o vanzare foarte mare vinerea si e OK pentru veniturile lor. Oricum, presupun ca sunt printr-un grup mai mare si ei de regula cauta motiv si pentru 2-3% crestere.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *