De când lucrez în domeniul promovării online interacționez cu tot felul de clienți. Unii știu din start ce vor, alții când iau prima dată contact cu marketingul online pun întrebări de genul:
Ok, sunt dispus să investesc suma X în promovarea pe internet, dar voi îmi garantați că voi vinde? Îmi garantați o creștere cu Z% a vânzărilor?
Adevărul este că în campaniile online poți măsura aproape orice, și cel mai important este că pe internet poți îmbunătăți o campanie și după ce i-ai dat drumul, dacă vezi că nu ai destule clicuri, conversii, față de print, tv sau radio, unde abia la final, după ce ai terminat campania, poți trage linie și vedea cum a fost. Pe internet campaniile pot fi făcute, îmbunătățite și actualizate în timp real.
Dar de obicei nu le spun astora clienților care îmi cer garanții. Nu încep nici cu topul indicatorilor folosiți de marketeri. În schimb îi întreb ceva mult mai simplu.
Nu vă supărați, presupun că ați făcut până acum campanii și prin ziare, radiouri sau la televizor. Ce garanții v-au oferit cei cu care ați colaborat că vă vor crește vânzările? Cum ați măsurat creșterea?
Și brusc, atitudinea clienților se schimbă, și discutăm la alt nivel. Să nu uit, poți să ai tu cea mai tare campanie de marketing, online sau offline, dar asta nu va ajuta un produs slab. Nu există formule magice.