Înțeleg că e costisitor să creezi o versiune dedicată pentru mobil a unui site sau să transformi site-ul tău într-unul cu responsive layout, dar dacă ești prezent pe internet pentru a vinde ceva și site-ul tău nu se vede ok de pe smartphone sau tabletă atunci pierzi clienți. Și bani, evident.
Am discutat la Advertica cu mai mulți clienți care ne spuneau că nu au nevoie de o versiune dedicată pentru mobil a magazinului lor online, de exemplu, în condițiile în care le arătam că cel puțin 15% din vizitatorii lor intrau de pe smartphone sau tabletă.
Hai să o luăm simplu. Să spunem că ai un magazin online cu 10.000 de vizitatori lunar, dintre care 15% te accesează de pe un dispozitiv mobil. Dacă măcar 1% dintre acești vizitatori ar fi vrut să cumpere ceva de pe site-ul tău și nu pot pentru că nu pot adăuga produsele în coș sau nu văd butonul de comandă, asta înseamnă 100 de clienți potențiali pe care i-ai pierdut.
Dacă punem o valoare medie a comenzii de 100 de lei (să zicem) înseamnă că pierzi lunar 10.000 de lei. Putem să punem chiar și 0,25% clienți care ar fi vrut să cumpere, tot sunt mii de lei pierdute lunar deoarece nu vrei să realizezi că tot mai mulți clienți potențiali accesează internetul de pe un smartphone sau o tabletă, iar numărul lor este în creștere, și nu o spun eu, ci operatorii telecom.
Investiția într-o versiune mobilă a unui magazin online sau într-un site cu responsive layout se amortizează în câteva luni. În condițiile astea, e o prostie să spui că nu ai nevoie de o versiune mobilă a site-ului tău.
Foto: Tablet computer woman via Shutterstock
Dacă ești prezent pe internet pentru a vinde ceva și site-ul tău nu se vede ok de pe smartphone sau tabletă… http://t.co/7oFZM1nwxz
In mod normal dupa ce le prezinti faptele ar trebuii sa reactioneze ceva de genul ‘vreau neaparat’ orice alta reactie este lipsa de inteligenta…parerea mea.
[…] vreo 2 ani că orice companie trebuie să aibă grijă ca site-ul de prezentare să fie optimizat pentru toate dispozitivele, nu doar pentru laptopuri sau desktop-uri. Idem pentru campaniile de promovare pe internet, e […]