fbpx

Vesti proaste pentru brandurile premium

Citesc aici ca in S.U.A s-a facut un studiu asupra consumatorilor si s-a descoperit ca americanii si-au dat seama ca pot trai si fara produse scumpe. E incredibil, era nevoie de criza economica ca sa trezeasca omenirea la realitate. Partea mai tare este ca multi dintre consumatori considera ca produsele mai ieftine sunt mai bune decat s-ar fi asteptat si multi dintre ei cred ca produsele “premium” nu isi justifica pretul.

Cu alte cuvinte, daca pana acum erai bautor de Stella Artois dar ai trecut pe Timisoreana pentru ca ai mai putini bani in buzunar dar vrei sa bei in continuare 3 beri pe seara, sunt sanse mari ca atunci cand te vei umple iar de bani sa ramai pe Timisoreana pentru ca ti se pare o bere buna pentru cat platesti pe ea. Consumatorii sunt mai prudenti, orice banut conteaza.

  • “In any given category, an average of 18 percent” of packaged-goods consumers “bought lower-priced brands in the past two years.”
  • “Of the consumers who switched to cheaper products, 46 percent said [those products] performed better than expected, and the large majority … said the performance of such products was ‘much better’ than expected.”
  • “As a result, 34 percent of the switchers said they no longer preferred higher-priced products, and an additional 41 percent said that while they preferred the premium brand, it ‘was not worth the money.'”

Chiar daca criza va trece, multe branduri premium s-ar putea sa ramana cu acelasi nivel al vanzarilor ca si in perioada actuala deoarece comportamentul consumatorilor s-a schimbat. Brandurile sunt sfatuite sa puna accent pe valoarea adaugata produselor, pe experienta in sine, pe diferentiere, nu doar pe pret, deoarece poate fi o batalie pierduta, mereu va apare un produs mai ieftin decat al tau.

Asta ma duce cu gandul si la situatia din hypermarketurile romanesti, unde tot mai multi romani aleg sa cumpere produse alimentare si cosmetice vandute sub brandul propriu al hypermarketului, pentru ca sunt mai ieftine.

Sunt curios, in conditiiile in care stiti ca beneficiati de aproximativ aceeasi calitate a produsului cumparati un brand premium sau unul mai ieftin?

Recomandă

6 Comentarii

  1. In principiu, da, dar ca sa mergem mai departe cu analogia, nu stiu daca as face asta si in cazul berii. Nu de altceva, dar Timisoareana nu e nici pe departe la nivelul Stella Artois. Iar Stella Artois e mult sub DAB si Bavaria, ca sa nu mai zic ca nimeni nu mai importa marca mea preferata, Krombacher. Sigur, eu beau 1-2 beri odata la cateva zile.
     

  2. Depinde cred de produs. Uite, spre exemplu eu fumez kent8 si platesc 10 ron pe un pachet. Sub nici o forma mi-as cumpara winston de la moldoveni, chiar daca pachetul e doar 5 roni. Deci, in acest caz aleg produsul premium.
    Un alt exemplu ar fi sucurile. Exista Adria Cola, care e considerabil mai ieftin decat Coca Cola sau Pepsi, insa sub nici o forma nu as da o sticla de Pepsi pe una de Adria Cola, deci si in acest caz aleg produsul premium.
    Cred ca un compromis as face de exemplu daca as avea nevoie de servicii stomatologice spre exemplu. Pana acum, am apelat mereu la un cabinet particular, pe motive de lipsa de incredere in cabinetele de stat. Dar cred ca daca as avea nevoie acum sa merg la stomatolog as alege un cabinet de stat, unde e si mai ieftin si am si reducere pentru ca sunt elev.

  3. Pai, daca as gasi Kent8 moldovenesc si as constata ca sunt tigari fumabile atunci categoric as cumpara Kent8 de la moldoveni.
    Pana voi gasi insa, ma las de fumat…:))

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *