Viitorul emailului

Primesc si trimit zilnic zeci de emailuri. Apogeul utilizarii emailului cred ca l-am avut intr-o zi cand am trimis peste o suta de emailuri diferite catre persoane diferite. Daca lucrati in marketing, vanzari sau domenii conexe stiti ca se intampla si din astea.

email

In S.U.A gradul de utilizare al emailului a scazut in medie cu 8 procente in 2010: 10% pentru cei cu varsta intre 35 si 54 de ani si 18% pentru cei cu varsta intre 25 si 34 de ani.  Cel mai grav insa e ca in randul adolescentilor scaderea gradului de utilizare al emailului e de 59%. Ouch! Nu e o veste prea buna pentru cei care traiesc din campanii de email marketing.

Cred ca in Europa si Romania situatia e aceeasi. Da, se trimite tot mai mult spam prin email, dar tot mai multi utilizatori de internet folosesc retelele sociale pentru a interactiona cu prietenii si cunoscutii, in defavoarea emailului. Nu ma credeti? Luati 10 pusti de 15 ani si intrebati-i de Yahoo Messenger, Hi5, Facebook si email. Mai mult ca sigur ca le folosesc intens pe primele trei, dar nu au trimis un email in viata lor.

Tinand cont de asta, se lucreaza la facilitati noi, pentru a face emailurile mai atractive:

Videoclipuri inserate direct in email – nu va mai fi nevoie sa vizitezi un site pt a viziona clipul – in Gmail deja e posibil, orice link catre Youtube poate fi vizualizat direct in email. Stiati asta?

Emailuri care se autodistrug  dupa o anumita perioada de timp – inboxul va deveni mai aerisit. De regula imi tin emailurile primite ordonate foarte bine, cele inutile sunt sterse imediat, dar vad potential in posibilitatea de a trimite emailuri care se autodistrug, mai ales pentru informatii confidentiale.

Retelele sociale integrate in email – eu deja folosesc Wisestamp in Gmail pentru a include linkuri catre tweeturi si posturile de pe blog in emailuri si Rapportive pentru a vedea conturi in retelele sociale au persoanele cu care comunic, pe viitor cred ca vor deveni facilitati standard.

Oferte personalizate bazate pe geolocatie si/sau pe timp/data – asa cum primim acum ofertele de la Groupon sau clone in email, de ce nu am primi oferte care sa se actualizeze constant, in functie de locatia unde ne aflam sau ora la care deschidem emailul.

E posibil ca emailul sa fie in declin printre tineri, dar cred ca pe masura ce inainteaza in varsta si adolescentii descopera avantajele emailului si incep sa il foloseasca mai mult.

Voi ce credeti, este cu adevarat emailul folosit tot mai putin?

Recomandă articol

Un comentariu

  1. Cred că e-mail-ul va rămâne. Pentru că orice cont ți-ai face, ai nevoie de o adresă de e-mail. Și nu va dispărea, așadar va fi îmbunătățit. Dar peste ani și ani…cine știe? Acum câțiva ani buni nu era e-mail deloc. Mă aștept la orice. Oricum scrisorile sunt baza. Dar nu trimise oricui și oricum.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *