Știu, ne-a înnebunit Facebook atunci când a lansat posibilitatea de a lăsa recenzii pe paginile de brand, dar sistemul funcționează, mai ales dacă îți faci treaba bine, lumea intră pe pagina ta, îți lasă opinii favorabile, ceea ce aduce și alți clienți. Evident, pot apărea și probleme cu recenziile online, dar în general recomandările clienților ajută foarte mult, și vă zic asta în ideea în care vroiam să cumpăr ceva online dar am renunțat, deoarece nu am găsit absolut nici o părere despre acel serviciu. Nada, niente, zero barat, deși au băgat mulți bani în campanii de promovare.
Înainte să plec în concediu vroiam să cumpăr și un card de asistență rutieră de la 9695, doar ca să fie, deși făcusem revizia la mașină și totul era ok. Problema era că niciun prieten nu mai cumpărase cardul ăsta, nu știam ce să cred despre ei.
Boon, hai să caut pe net, pe forumuri, bloguri, poate a testat cineva serviciul. Am găsit câteva articole pe bloguri, dar erau doar de prezentare, nimeni nu a venit cu ceva concret, gen uite, am avut cardul, am fost în Germania, am avut problema X, am sunat, s-a rezolvat sau nu. Nu ajută, articolele de prezentare sunt ok la început, dar dacă vrei credibilitate ai nevoie și de testimoniale pe bune, pentru a vinde.
Ok, hai să mă uit pe pagina lor de Facebook. Și aici multe mesaje postate de social media manager despre cât de faini sunt ei, dar nici o recenzie de la clienți, nici un comentariu despre cât de ok sau nu sunt, deci nu eram vândut ideii. Au avut și concursuri, dar tot nu am văzut recenzii după.
După aceea am văzut că au și parteneriate cu benzinării, magazine auto, dar tot nu ajută, nu am găsit nici o mărturie de la un client, nicăieri, o recomandare din afara mecanismului de marketing.
Concluzia este că am plecat în concediu fără cardul de asistență rutieră, deși costul nu ar fi fost o problemă, 70 lei pentru 15 zile. Nu am cumpărat deoarece cei care dețin afacerea asta au investit mult în promovare, marketing, parteneriate, concursuri, dar zero în motivarea ulterioară a clienților să posteze niște testimoniale.
Și ar fi fost așa de ușor, era suficient să le dea un sms sau email clienților care au folosit serviciul, după ce reveneau în țară – Hei, am văzut că te-ai întors, vrei să ne spui dacă ai fost mulțumit de 9695? Lasă o recenzie – link către site – secțiunea de recenzii (nu au) sau link către Facebook – recenzii (zero recenzii). Ori asta, ori nu a cumpărat nimeni niciodată de la ei, ceea ce nu cred.
Și chestia asta e valabilă în orice domeniu, nu investiți doar în promovare, parteneriate, reclame la TV. Mai ales pe zona de servicii contează enorm de mult opinia clienților, deci e util mai ales la început să pornești cu recenzii favorabile (și reale).
La voi cum e, cumpărați un produs sau serviciu dacă NU găsiți nici o opinie reală despre el?
Foarte bun articolul, multumesc pentru sfaturi.
Nu uita să le citești și pe cele despre spamatul pe bloguri.