Să facem și noi niște real time marketing

The alarm clock

Subiectul ultimei perioade a fost Real Time Marketingul. Au apărut articole interesante la  AlexAlin,AndreiCalin și Cristi. Să le citești dacă te pasionează promovarea online.

Definiția de la carte e asta:

Real-time marketing is marketing performed „on-the-fly” to determine an appropriate or optimal approach to a particular customer at a particular time and place. It is a form of market research inbound marketing that seeks the most appropriate offer for a given customer sales opportunity, reversing the traditional outbound marketing (or interruption marketing) which aims to acquire appropriate customers for a given ‘pre-defined’ offer. The dynamic ‘just-in-time’ decision making behind a real-time offer aims to exploit a given customer interaction defined by web-site clicks or verbal contact centre conversation.

De pe Wiki.

Și o mică poveste acum: La început companiile se promovau doar prin reclame și nu comunicau direct cu clienții lor finali. Vorbeau către ei, nu cu ei.

După ce internetul și rețelele sociale au luat amploare și majoritatea brandurilor și-au făcut conturi oficiale regulile s-au schimbat, clienții au început să se adreseze direct companiilor prin rețelele sociale, iar companiile au început să răspundă solicitărilor. Unii mai mult, alții mai puțin. Și ajungem la real time marketing.

Într-o lume în care toți concurenții tăi sunt prezenți pe internet și spun că poartă dialoguri cu clienții prin social media cum faci ca să te diferențiezi de ei, cum umanizezi brandul tău, cum convingi clienții că ție chiar îți pasă de opinia lor, de problemele lor? E simplu, real time marketing, zic unele agenții. Nu zic acum că real time marketingul e soluția tuturor problemelor, dar dacă e făcut cu cap chiar schimbă părerea clienților despre un brand și poate ajuta la creșterea vânzărilor.

Și mai uităm un lucru. Atunci când analizăm acțiunile astea de real time marketing, influencer marketing, blogger relations sau cum vreți să le ziceți noi le analizăm din perspectiva noastră, a celor care sunt implicați puternic în online, care cunosc bloggerii, influencerii din rețelele sociale. De aia ajungem să avem impresia că se exagerează cu real time marketingul, pentru că vedem pe diverse canale 30 de oameni cum zic că au primit nu știu ce cadou de la un brand. P

entru un om obișnuit chestia asta nu se întâmplă, acțiunile de real time marketing ajung mult mai rar la urechea lui, doar dacă sunt bine făcute și generează buzz.

Concluzia

Nu se exagerează cu real time marketingul, doar ne învârtim noi prin cercurile cu influenceri și bloggeri. În plus, eu zic că orice acțiune de marketing e benefică, cât timp nu afectează imaginea brandului, generează atenție și duce la creșterea vânzărilor. Dar sunt de acord ca acțiunile de real time marketing să fie făcute și cu clienții simpli, nu doar cu bloggerii și influencerii online.

Tu ce crezi despre real time marketing?

Foto: alarm clock via Shutterstock

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

1 Comentariu

  1. Atentia acordata real time marketingului este binevenita pentru ca ceea ce se intampla de cele mai multe ori cu noile tendinte in marketing este abordarea si includerea lor in practica fara o cunoastere foarte buna a ceea ce inseamna, ce ar trebui sa ia in considerare si ce tip de rezultate poate aduce. Marketingul se adapteaza cerintelor pietei si oportunitatilor mediului, si atat timp cat imbunatateste relatia dintre firma si clienti si o transforma intr-una reala si de valoare, real time marketingul este mai mult decat binevenit.

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *