Dacă vrei să îți crești afacerea nu te lua după laudele prietenilor

Mă uitam la o fază, apropo de susținerea din partea prietenilor când pornești o afacere. Dacă vrei feedback pe bune despre serviciile pe care le oferi, ce ar putea fi îmbunătățit, ce greșeli faci, nu te baza pe opinia prietenilor. Majoritatea te vor felicita, îți vor lăuda afacerea, dar prea puțini vor fi sinceri, din dorința de a nu te supăra. Poate te ajută la orgoliu să îți zică toți ce deștept ești, dar pe termen lung dacă vrei să crești contează mai mult opinia clienților plătitori decât a prietenilor, mai ales dacă ei vin doar cu sfaturi, dar nu cumpără.

Vedem asta des, și acum că agora s-a mutat pe Facebook totul e în timp real. Un amic pornește un magazin online, anunță lansarea, toți prietenii îl felicită, îi urează succes, dar nu îi spune niciunul că magazinul se încarcă într-un minut sau că nu e ok să își încarce poze de 5 MB pe prima pagină. O cunoștință dă drumul unui site pe servicii, la fel, numai laude pe internet, dar nu îi zice nimeni că siteu-ul nu prea e responsive, că e un site de prezentare dar nu unul gândit ca să vândă serviciile.

Vin eu, cel care strică petrecerea, și fac niște observații punctuale, recomandări de bun simț pentru a îmbunătăți activitatea, că tot mă învârt prin zona asta a marketingului online. Evident, probabil oamenii ăștia mă vor urî pe moment, dar pe termen lung s-ar putea să îi ajute.

De asta zic, când porniți o afacere, online sau offline, axați-vă mai mult pe criticile și sugestiile venite din partea clienților plătitori și a oamenilor din domeniu, ca să nu vă îmbătați cu apă plată și să fiți pe culmile succesului, dar cu zero vânzări.

Recomandă prietenilor!



3
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Doc
Vizitator
Doc

Bun sfat ,mai trebuie și urmat.

Silvia
Vizitator
Silvia

Multumesc mult pentru sfat!