Merită să facem campanii pe TikTok în România?

Glumesc, dar e o glumă bună, să crezi că poți atrage clienți folosind TikTok, o aplicație destinată mai ales tinerilor și adolescenților, public țintă a cărui putere de cumpărare depinde mai ales de alocația primită de la mami și tati. Totuși, TikTok e noua jucărie preferată a marketerilor, e strălucitoare, deci sigur vom vedea și pe la noi articole elaborate și prezentări pompoase despre cum ar trebui companiile să integreze campaniile pe TikTok în strategia generală de promovare, pentru a targeta noua generație. Cam cum erau discuțiile despre Snapchat acum 2-3 ani. Apropo, mai folosește cineva Snapchat? 🙂

Revenind, TikTok e o aplicație/rețea socială foarte populară în rândul adolescenților, un fel de combinație între defunctul Vine, Snapchat plus o mulțime de meme-uri. Accentul e pus pe lip syncing și tot felul de poante filmate timp de 15 secunde, sau dacă vă uitați la ce se întâmplă în .ro, accentul e pus pe fete dansând manele. Dacă ai peste 25 de ani și vrei să înțelegi cum funcționează aplicația intră aici.

Am furat din prezentarea lui Manafu la Social Media Summit câteva cifre despre TikTok în România. Ideea e că aplicația a depășit 1 miliard de descărcări în afara Chinei, unde mai sunt peste 500 de milioane de utilizatori, dar acolo e cunooscută sub alt nume, Douyin. Cu alte cuvinte, e pe val.

În România sunt până în 200 de mii de utilizatori, peste 50% au până în 25 de ani, deci e clar un loc unde stau mai ales adolescenții, că e amuzantă.

Poze făcute de Carmina.

M-am trezit că am și eu cont pe TikTok, de pe vremea când îi spunea musical.ly, altă aplicație pe care au cumpărat-o chinezii anul trecut. Revenind la oile noastre, probabil vor începe discuții despre promovarea pe TikTok și la noi, că specialiștii în social media trebuie să vândă ceva tot timpul.

În primul rând, puteți ignora complet aplicația asta dacă nu vindeți chestii pentru tineri sau adolescenți. Dacă aveți un magazin online de cuie și vă spune un marketer că trebuie să colaborați cu influencerii de pe TikTok, că e noul trend etc, îi dați două după ceafă și îl trimiteți la plimbare, că vă cheltuie aiurea banii și vă irosește timpul.

În al doilea rând, chiar dacă ai un brand sau produs care este destinat tinerilor, nu te obosi să te gândești că trebuie să îți creezi musai cont oficial de companie pe TikTok, majoritatea brandurilor mari nu au, și nici nu trebuie, că nu poți crea prea ușor conținut video care să prindă aici.

Ce funcționează pe afară pentru a promova ceva pe TikTok sunt colaborările cu influenceri, și contează mult ce vrei să obții, că nu e cu vânzări, ci cu expunere, notorietate, reach, din astea. Practic vrei să împingi în trending ceva, să folosească mulți utilizatori hashtag-ul tău și melodia ta pentru a se filma în timp ce fac ceva, cu speranța că cei care se uită la clipuri vor reține și despre ce produs sau serviciu e vorba.

Aveți aici exemple de campanii făcute în China, un exemplu din Anglia.

În România acum jumătate din clipurile pe care le văd în aplicație sunt legate de manele, fete și mașini + valoare, plus Andra Gogan care se chinuie să fie amuzantă și Smiley care încearcă să nu își piardă audiența, adică fetele sub 12 ani. Dacă vreți să găsiți o utilitate pentru TikTok încercați să urmăriți creatori de conținut de afară, sunt și chestii amuzante, și chestii utile, căutați după hashtag-uri.

Cât despre marketing pe TikTok NU, chiar nu are rost să vă bateți capul, doar dacă aveți neapărat buget suplimentar de cheltuit, vreți să ajungeți la adolescenți cumva pe online și șeful vă cere să faceți ceva nou, la modă, că Instagram deja e expirat.

Recomandă prietenilor!



1
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Anca Balaban
Vizitator
Anca Balaban

Totally agree. ✌