La începutul lunii scriam despre teoria numelor scurte – un nume mai scurt te ajută să te descurci mai bine în viață. Se pare că aveam dreptate, chiar LinkedIn îmi vine în ajutor acum cu un studiu realizat asupra persoanelor ce au funcția de CEO (chief executive officer) trecută pe CV.
Conform studiului realizat de LinkedIn cele mai folosite prenume pentru bărbați sunt Peter, Bob, Jack, Bruce și Fred iar pentru femei Deborah, Sally, Debra, Cynthia and Carolyn. Bărbații tind să folosească un prenume mai scurt sau chiar o poreclă, pentru a părea mai deschiși și mai prietenoși, iar femeile își folosesc prenumele complet pentru o notă de profesionalism. Se pare că personal brandingul diferă la bărbați de femei.
Lăsând la o parte bancul cu tipul care își trecuse pe cartea de vizită la denumirea jobului – soțul patroanei, încerc să îmi amintesc ce prenume de directori am întâlnit mai des la noi. Nu cred că există o statistică pe tema asta, dar sunt sigur că un prenume serios ajută mai mult decât unul folosit intens în popor.
Ca idee, câți directori ați întâlnit cu prenumele de Vasile, Ion, Bănel, Haralambie, Mitică, Nicușor sau poate Ghiță? Nu prea mulți, nu-i așa?
Personal, cunosc multi directori pe care-i cheama Vasile si Ion.
Nicusor, Ghita – sunt derivate de la numele „serioase” – asa ca ai mai multe sanse sa intalnesti, pe cartea de vizita, Nicolae sau Gheorghe.
Cred ca numele e important dar, totusi nu cred sa fia atat de important incat sa-ti decida viitorul. Adica, un Ghiocel nu poate aspira la functia de director? Poti sa ai si mama numelui, daca n-ai valoare, nu te ridica doar numele.