De multe ori în discuțiile legate de marketingul online le zic clienților că ei nu trebuie să înțeleagă absolut tot ce ține de promovarea online, de la platforme și strategii până la setarea efectivă a campaniilor, dar trebuie să aibă un minim de cunoștințe din toate, ca să își poată da seama dacă agențiile, angajații sau freelanceri ce se ocupă de marketing pentru afacerea lor fac ceea ce trebuie sau nu. Și pentru asta au nevoie de o bază bună de plecare, ca să poată evalua când cineva le zice doar povești frumoase, dar fără substanță, sau e un bun profesionist.
Sunt mulți antreprenori și manageri ce învață marketing cu niște costuri mari, făcând chiar ei campaniile, testând lucruri, cheltuind bugete mari aiurea pe reclame ce nu funcționează sau schimbând mulți colaboratori până găsesc ceea ce funcționează, dar sunt și persoane care înțeleg că trebuie să învețe bazele, și urmează cursuri de inițiere sau citesc cărți de specialitate, se educă.
Călin Biriș a scris o carte fix pentru ei, antreprenorii, managerii sau freelancerii care vor să înțeleagă cum funcționează marketingul, ce indicatori ar trebui urmăriți, cum pot gândi strategii eficiente pe termen lung, cum să realizeze un buget de marketing și cum să își aleagă colaboratorii pe domeniul ăsta. Antrenamentul de marketing îi zice, și de fapt e mai mult decât o carte, sunt:
47 de antrenamente practice – Descoperă antrenamente practice de marketing, parte dintr-un „campionat” de un an de zile, care te dezvoltă în ariile cele mai importante din marketing: analiza, planificarea, implementarea, măsurarea și îmbunătățirea rezultatelor.
Fișe de evaluare pentru fiecare antrenament – În Caietul de lucru și evaluare poți completa rezultatele fiecărui antrenament, răspunzând la Întrebări cheie. De asemenea, găsești modele de tabele, exemple de calendare, fișiere descărcabile și un proces de autoevaluare.
Citind lecțiile mi-am dat seama că genul ăsta de carte aș fi vrut să îl scriu eu, pentru fiecare client cu care am discutat problemele de mai jos și căruia am încercat să îi explic cum funcționează marketingul, de ce nu e suficient doar să pui niște postări pe o rețea de socializare, să le promovezi un pic și să speri că vor curge comenzile. Mi-au plăcut și cărțile recomandate de Călin pentru aprofundare, pe unele le-am citit, pe altele le-am pus pe listă.
Ce teme sunt abordate în cartea și caietul de lucru:
- segmentarea clienților și avatarele de clienți;
- analiza competiției și a contextului;
- revizuirea viziunii de business și a mixului de produse și servicii;
- stabilirea canalelor de distribuție;
- branding și rebranding;
- planificarea de marketing și planificarea campaniilor;
- inovația și gamificarea în marketing;
- stabilirea bugetului de marketing și promovare;
- crearea de conținut pe Social Media și în alte medii;
- cum alegi canalele de publicitate online;
- cum colaborezi cu agenții și freelanceri de marketing;
- raportarea și îmbunătățirea rezultatelor de marketing;
- cum să-ți eficientizezi munca în marketing;
- dezvoltarea ca profesionist de marketing.
Ce zice Călin despre carte:
Am citit multe cărți de business și marketing care m-au încântat și dezamăgit, în același timp. Autorii americani au darul de a spune povești frumoase, dar idei puține, în sute de pagini.
Eu am vrut să fac ceva diferit. Am scris o carte practică, cu 47 de „antrenamente” de marketing, însoțite de povești din lumea sportului, din lumea tehnologiei și din propriile experiențele de business. Mai mult decât o carte care doar îți face plăcere să o citești, vreau să-ți ofer un instrument practic. De aceea, am creat și un caiet de lucru și evaluare, cu care să lucrezi în fiecare săptămână, alături de carte, pentru a-ți dezvolta aptitudinile de marketer și pentru a obține rezultate mai bune din promovare.
Mi-a plăcut că e o carte cu strategii aplicate, că totul e explicat simplu, că limbajul e accesibil, practic cineva care citește cartea și lucrează pe fișe va avea la final o viziune de ansamblu asupra strategiei de marketing pe care trebuie să o urmeze în promovarea unei afaceri, nu va mai orbecăi pe ideea de a testa lucruri, până nimerește combinația câștigătoare, dacă o nimerește.
Puteți comanda pachetul Antrenamentul de Marketing, adică cartea (306 pagini) și caietul de lucru (358 pagini cu exerciții, fișe și modele de lucru) direct pe antrenamentuldemarketing.ro.
Voi ce cărți bune mai recomandați?