Stau uneori drept și mă uit strâmb la câte mizerii se fac prin lumea asta online, și mă refer strict la partea legată de realizarea de site-uri, aplicații, platforme, plus promovarea de produse și servicii pe internet. Când văd câte țepe se trag și cât de mulți oameni sunt fraieriți în necunoștință de cauză mă gândesc că mulți specialiști și oameni din agenții nu ar trebui să doarmă prea bine noaptea, dar uite că o fac. Niște exemple practice mai jos, și astea sunt doar cele din ultima săptămână.
Client cu site de prezentare realizat pe o temă WordPress ce folosește un modul gen Visual Composer. El a plătit peste o mie de euro pentru un site creat de la zero (credea el, și era realizabil), dar a primit un template customizat, ce se încarcă foarte greu. Încearcă să faci optimizare pentru motoarele de căutare sau să îi explici omului că de pe mobil nu stă nimeni jumătate de minut ca să vadă o pagină, și că banii cheltuiți pe promovare pentru a duce pe un site ce se încarcă greu sunt cam aruncați.
Client din domeniul entertaimentului, a plătit 500 de lei pentru o campanie pe Youtube unde a primit doar 5000 de vizualizări la o melodie. Vorbim de bugetul de campanie, nu știu cât a mai fost comisionul. Problema e că s-a făcut o campanie pe cuvinte cheie pe Youtube, dar specialistul vieții a uitat să le mai adauge în setări. Era mai utilă o campanie cu Trueview ads, omul asta voia, vizualizări, dar na..
Client cu campanie pe Facebook, optimizată pentru conversii la un magazin online, chestii fashion pentru femei. Doar că reclamele erau setate să apară doar bărbaților, nu e de mirare că nimeni nu cumpăra.
Și zilnic vedem din astea la agenție. Evident, dacă le arătăm problemele astea oamenilor uneori tot noi picăm rău, că trebuie să criticăm munca altora, meseriașul dinaintea mea era un amator și alte similare. Din fericire noi de obicei arătăm cifre, nu lucrăm cu păreri.
Da, e o lume minunată asta cu agențiile și toți specialiștii în web development și social media, digital marketing și alte asemenea.
Ce trebuie să rețineți din exemplele de mai sus este că și atunci când aveți agenție sau specialist angajat pe probleme de genul ăsta nu strică să aveți niște minime cunoștințe despre cum funcționează un site, o campanie de promovare, ce ar trebui să verificați pentru a primi rezultate, nu cuvinte frumoase.
Practic, dacă nu aveți un minim de cunoștințe despre internet mai bine vă luați un consultant în relația cu toate agențiile și specialiștii ce se vor ocupa de site, promovare, imagine, un om care să vă apere interesul vostru.