fbpx

Vrem o campanie care să rupă, dar să nu riscăm nimic

Marta a pus o întrebare mișto pe Facebook, că tot se apropie Biz PR Conferencesunteti pro comunicare safe sau comunicare out of the box? Care considerati ca este mai eficienta pentru o companie? Și răspunsul cel mai simplu e DEPINDE. Dacă ești agenție e mult mai ușor să convingi un client mic să facă o campanie neconvențională.  Totuși, trebuie să vezi cum e clientul, ce public țintă are, cum a comunicat până acum, ce obiective are. În final toți visează campanii care să rupă, dar puțin sunt dispuși să își asume și riscurile.

În primul rând țin să menționez că e o criză mare de oameni buni prin agențiile de comunicare, ceva de speriat. S-a umplut de juniori care se cred seniori, și asta nu ar fi o problemă, dar nu au cunoștințele necesare, experiența, pentru că au ars etape. Văd asta de 2-3 ani, oameni care fac campanii de comunicare dar nu știu cum funcționează niște platforme simple.  Poate tu ca client vrei campanii faine, dar trebuie să ai și cu cine…

În al doilea rând, ziceam că e mai ușor pentru un client mic, un startup să facă o campanie neconvențională, deoarece are mai puțin de pierdut, dacă lucrurile nu merg cum trebuie. Un brand mare, listat la bursă, în 99% din cazuri joacă la sigur, tocmai pentru că nu poate risca.

Și nu mă refer aici la stilul de comunicare, că mai bagă brandul X câte o glumiță pe Facebook, ci la brandurile care îndrăznesc să ia atitudine, să educe piața, să abordeze și cauze sociale, probleme ale societății. Câte din companiile mari vedeți că fac asta?

În al treilea rând, de partea cealaltă a gardului, în agenții, uneori i se propun clientului campanii mai neconvenționale și aceștia refuză, pentru că vezi punctul 2. În plus, dacă clientul e mulțumit cu niște campanii safe, care dau bine în rapoarte, de ce să îți bați capul să creezi campanii ce atrag atenția prea mult, și care pot deveni studii de caz dacă lucrurile merg bine, sau crize de PR dacă opinia publică se revoltă?

De ce să muncești mai mult ca agenție, dacă clientul nu vrea mai mult?

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *