Pe blogul Buffer este un articol interesant despre anatomia unui articol viral, plecând de la analiza datelor pentru 100 de articole populare. Vă recomand să îl citiți dacă aveți treabă cu bloggingul sau crearea de conținut pe internet.
Titlul ar trebui să fie din 6 cuvinte, maxim 55 de caractere, contează mult introducerea în articol, povestea aceea cu care agăți cititorul, dar și încheierea, pentru a motiva oamenii să facă ceva – să răspundă la o întrebare, să dea un share, să trimită articolul pe email.
Conținutul ar trebui să aibă în jur de 1500 de cuvinte, neapărat imagini pentru un impact vizual puternic, o imagine featured care să apară la sharing în rețelele sociale pentru a atrage atenția, subtitluri pentru a delimita paragrafele, un call to action la final pentru a motiva cititorul să facă ceva și neapărat butoane de sharing cât mai vizibile.
Astea sunt datele, dar realitatea e că sunt și multe articole care prind la cititori fără a respecta regulile. Totuși, dacă vreți să vă creșteți șansele de a fi citiți puteți încerca rețeta de mai sus. Și un infografic pe subiect:
Am observat din propria experiență că titlurile scurte (eventual topuri: „5 lucruri de făcut…” – dar asta o știe toată lumea deja) și subtitlurile în articol atrag mai mulți vizitatori decât media. Adică se confirmă ce spun cei de la Buffer. Personal cred că articolele care nu respectă regulile astea și au succes, ori sunt excepții, ori au conținut extrem de bun. Părerea mea.
Mai scriu și eu articole cu numerotari. Dar doar dacă se potrivesc cu ideea articolului, nu doar pentru a atrage atenția.
Clar că nu e recomandat ca în homepage să ai 8 articole din 10 care să înceapă cu „3, 5, 6, 80…”. Pe termen scurt e posibil să aducă cifre mari în statistici dar pe termen lung cititorii sigur se vor plictisi să vadă top după top.
foarte frumos scris 🙂
Să mă ierți dacă acum, după ce-am citit, sunt nițel dezamăgită că articolul tău nu respectă toate regulile. :))
Știi cum e, teoria ca teoria, practica ne omoară. 🙂
Mai exact … Lipsa practicii ne omoara 🙂
Exact.
“neapărat imagini pentru un impact vizual puternic” – tin sa cred ca aceasta regula chiar nu este chiar un sfat bun.
Daca este o postare care necesita multe imagini, cumva puse la sf. Sau in asa fel incat continutul sa fie chiar citit, nu doar uitat la poze. 🙂
Încearcă tu să pui un articol fără imagine, doar text, pe Facebook, să vezi câte reacții primești. La 1500 de cuvinte ai suficient loc să inserezi și imaginile.
Dacă e vorba despre o pagină de Facebook, sunt de-acord. Dacă e vorba despre un profil personal, depinde mult de text. La mine, postările text, neilustrate cu foto sau articol atașat, sunt cele mai bine primite.
Da, dar știi că tu ești un caz mai special, ai un stil fain de scris, direct, mulți prieteni atenți la ceea ce postezi și generezi multe interacțiuni faine. Poți face un test, pune același mesaj doar text și o altă variantă cu o poză related, la ore similare, să vezi care prinde mai bine.
1500 de cuvinte? Eu stiam ca ce e peste 1000 de cuvinte e greu de citit. 1500 de cuvinte inseamna pagini bune. Cine are timp sa citeasca atata?
Research shows that if you can hold a readers attention for 3 minutes, they are twice as likely to return to your site when compared to holding their attention for 1 minute. A returning audience is the most valuable one.
http://www.socialmediatoday.com/marketing/sarah-snow/2015-06-30/what-you-think-you-know-about-advertising-online-wrong
1500 de cuvinte? Eu stiam ca ce e peste 1000 de cuvinte e greu de citit. 1500 de cuvinte inseamna pagini bune. Cine are timp sa citeasca atata?
Chiar nu isi dau seama nici astia de la google, si nici noi care stam sa facem articole zilnice…..