Îmi închid blogul și mă mut pe Facebook

Din când în când reapare în discuție subiectul ăsta, că blogurile sunt depășite, rețelele sociale sunt la modă acum, interacțiunea pe bloguri a scăzut, deci nu mai are nici un sens să scriem pe blog, mai bine renunțăm la el și mergem direct acolo unde este activitatea, unde se comentează. Adică Facebook, dacă ne referim strict la România, sau Twitter, LinkedIn, Tumblr ori chiar Google+, în funcție de zonă și publicul țintă.

Într-un fel are sens, de ce să te mai chinui cu blogul, actualizarea lui, hosting, temă pentru blog, pluginuri etc, când scopul final e ca mesajul tău să ajungă la mai mulți oameni, ceea ce se întâmplă mult mai rapid în rețelele sociale?

Răspunsul e simplu, pentru că rețelele sociale sunt doar un canal de distribuție a conținutului, nu o destinație. Pe blog ai control complet asupra articolelor, aspectului blogului, asupra interacțiunii cu cititorii. De asta lucrurile importante se scriu pe blog.

În rețelele sociale mereu apare conținut nou. Pe Twitter mesajul tău trăiește 1-2 ore, pe Facebook un pic mai mult, mai ales dacă devine viral. Totuși, conținutul postat în rețelele sociale nu este indexabil, nu îți generează trafic constant pe termen lung, nici bani din publicitate sau marketing afiliat, pe când un blog sau site realizat pe o platformă proprie da. În plus numărul de oameni care văd efectiv mesajele tale este tot la mila algoritmilor, dacă Facebook zice că de mâine tot traficul organic va dispare, nu prea ai ce face.

În capcana asta au căzut și multe branduri, nu doar bloggerii. Au renunțat să își mai actualizeze site-ul sau blogul de companie, punând tot conținutul util pe Facebook. Iar când Facebook va schimba din nou regulile jocului vom vedea valuri noi de proteste, cum că nu e corect.

Nu e corect, dar e vina ta dacă îți construiești toată strategia de promovare pe internet, toată identitatea ta online în jurul unor pagini create pe rețelele sociale care azi sunt la modă, mâine poate nu. Când fanii, clienții și cititorii tăi se vor muta pe altă platformă socială mai la modă, tu ce vei face cu acel conținut valoros creat pe Facebook? Nimic.

Nu confundați canalul de distribuție cu mesajul. Investiți în platforme unde să aveți control deplin asupra conținutului creat, fie că vorbim de un site sau blog propriu, rețea socială proprie, site de publishing sau orice altă platformă aflată pe găzduirea proprie. Rețelele sociale sunt foarte bune, dar pentru a amplifica un mesaj, pentru a genera conversații, pentru a atrage trafic, nu pentru a salva conținutul valoros acolo. Numai zic.

Voi ce ziceți, este vreun caz în care merită să renunți la platforma proprie în favoarea creării de conținut direct în rețelele sociale?

Recomandă prietenilor!



6
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Andrei
Vizitator
Andrei

Trece si moda asta. Tin minte cand era nebunia cu Hi5, cat timp s-a pierdut si acolo cu creatul de poze cu sclipici de catre gacici.

IriNA
Vizitator
IriNA

Pentru ultima intrebarea adresata: da, in cazul in care doresti sa dai like, share, un scurt comentariu si nimic susbstantial dincolo de..si clar DA, daca vrei sa iti largesti grupul de “friends” pe care sa-i urmaresti (patologic

trackback

[…] ziceam pe blog prin 2013 și la începutul anului nu s-a schimbat, Facebook trebuie tratat ca un canal de distribuție, o rețea unde primești […]

Alinna Oprisan
Vizitator

Mda, ai perfecta dreptate prea mult zgomot, mai bine blog. Facebook si Yahoo sunt de domeniul trecut :)) #Expirat :)) Ma simt mult mai bine pe blog propriu.

trackback

[…] problemele astea apar deoarece oamenii uită că Facebook ar trebui tratat doar ca un canal de distribuție pentru mesaje. Facebook nu este destinația finală, ci doar un mijloc de […]