Pe 16 ianuarie 2008 la orele 00:27 scriam pe blog cateva idei despre articolele platite de pe bloguri. Bune sau rele, sunt ideile mele si raman acolo, indiferent ca voi schimba hostingul, domeniul sau tema pentru WordPress folosita. Cu alte cuvinte, e continut creat de mine si pe care il pot folosi cum doresc, imi apartine. Imi fiecare saptamana fac un backup la baza de date, pentru siguranta. In plus, cei care cauta pe Google informatii despre articolele platite pot ajunge la postul scris pe blog.
In schimb nu am nici cea mai mica idee ce am scris pe Twitter pe 16 ianuarie 2008 sau ce fotografii si mesaje am postat pe Facebook. Inca sunt pe acolo, pe undeva, dar e dificil sa le caut in mormanul de informatii care apar zilnic in retelele sociale. In plus, daca Twitter sau Facebook se inchid, eu raman fara tot continutul creat acolo. Nu imi apartine mie decat atat timp cat exista si reteaua respectiva, desi exista solutii de backup si pentru retelele sociale. Ce as putea sa fac cu arhiva de pe Twitter, daca Twitter ar dispare? O tiparesc pe un sul lung de hartie igienica?
In plus, continutul creat pe Twitter și Facebook e util, dar doar pentru moment, datorita interactivitatii dintre utilizatori. Nimanui nu ii pasa despre ce ai scris pe Twitter acum doi ani. Pe bune! Iar mesajele postate în rețelele sociale dispar la câteva ore după publicare, sunt îngropate în avalanșa de noutăți.
Cu blogul insa e altceva, posturile scrise pot fi utile cititorilor pentru mult timp, plus că sunt indexabile de către motoarele de căutare, poți avea acel evergreen content despre care toată lumea vorbește. Nu vreau sa fiu inteles gresit, Twitter, Facebook și alte platforme sunt utile pentru a interactiona cu cititorii, fanii, prietenii, pentru a raspandi usor informatiile, dar cam atat. Nu exista continut cu adevarat util pe Twitter, nu există articole care pot fi găsite ușor pe Facebook, ci doar oameni mereu în căutare de noutăți. Networking da, content nu.
Da, rețelele sociale au contribuit la dispariția unor bloguri, dar blogurile serioase au mai multe sanse de crestere acum. De aceea e bine ca lucrurile importante sa ramana scrise pe blog.
Corect, cred ca odata cu Facebook si Twitter trebuie ca fiecare sa fie atent ce posteaza pe care platforma. Nu e o idee rea promovarea blogului in retele sociale, dar vad oameni care au acelasi continut peste tot, ceea ce mi se pare cam aiurea. Una e bloggingul si alta microbloggingul, de ce ai avea acelasi feed peste tot?
[…] Aceeasi idee se aplica si la bloguri. Vad multi bloggeri care trimit cititorii pe pagina lor de Facebook sau pe contul lor de Twitter, in loc sa ii aduca pe utilizatorii din acele retele sociale pe blog. Vad multi bloggeri care sunt foarte activi in retelele sociale, dar tot mai putin pe blog, desi lucrurile importante ar trebui sa ramana pe blog. […]
Foarte bine zis bre, twitter e mai mult pentru intereacţionare, deşi, unii îl văd ca „dădător” de linkuri şi promovare şi atât. Pe când blogul rămâne şi se poate transmite şi nepoţilor pentru a şti ce aveam de zis eu acum 30 de ani.
[…] De ce lucrurile importante se scriu pe blog […]
[…] sunt mai puțin activi, scriu mai puține articole, pot trage concluzia că mulți au uitat de ce lucrurile importante se scriu pe blog, nu pe Facebook sau Twitter. Dar mai bine să discutăm prin 2020, când Facebook și Twitter vor […]
[…] contul de Twitter la fel, dar blogul e al vostru, controlat de voi. Conținutul de pe blog nu pleacă nicăieri. În cazul unei crize de PR, în cazul unor probleme cel mai bine e să aveți un loc al vostru […]
[…] în defavoarea bloggingului eu cred că ceea ce se aplică bloggerilor se aplică și companiilor: lucrurile importante se scriu pe blog pentru că mereu vom avea control asupra blogului. Niciodată nu poți știi când se vor schimba […]
[…] asupra conținutului pe care îl producem online. Practic el spune ce spuneam și eu în 2010, că lucrurile importante ar trebui să le publicăm pe blogurile sau site-urile noastre, nu în rețelele sociale. Și așa mi-am amintit de discuțiile recente cu mai mulți bloggeri sau […]
[…] scris prin 2010 că lucrurile importante se scriu pe blog, tocmai pentru că pe blog noi controlăm informația, noi putem face ce vrem cu conținutul pe […]
[…] Lucrurile importante se scriu pe blog, pe termen lung un blog de companie poate fi mai avantajos decât o pagină de Facebook. Ok, dacă o companie se decide să își facă un blog, ce ar trebui să facă cu el? […]
[…] Nu m-aș mira să aibă loc o reîntoarcere a brandurilor către blogurile de companie, care în 2012 au căzut într-un con de umbră. Vorba aia, e mult mai eficient să controlezi conținutul creat de tine. […]
[…] Ce spuneam în 2010 rămâne valabil, nu investiți toții bani în prezența pe rețelele sociale neglijând site-ul propriu. Rețelele sociale apar, cresc și la un moment dat dispar (împreună cu conținutul creat de voi), dar site-ul vostru rămâne, pentru că voi îl controlați complet. Nu mai zic de faptul că accesul la atenția fanilor în rețelele sociale începe să coste tot mai multe (vezi Facebook care modifică vizualizarea mesajelor pe paginile de brand pentru a determina advertiserii să cumpere reclamă). […]
Avantajul clar al blogului împotriva rețelelor sociale.
[…] Răspunsul e simplu, pentru că rețelele sociale sunt doar un canal de distribuție a conținutului, nu o destinație. Pe blog ai control complet asupra articolelor, aspectului blogului, asupra interacțiunii cu cititorii. De asta lucrurile importante se scriu pe blog. […]
[…] scriam prin 2010 că în continuare avem nevoie de site sau blog pentru a nota lucrurile importante mulți făceau mișto, uite, pe Facebook ajungem mai repede la fanii noștri, dar în timp lumea […]
[…] unde să îți pui gândurile. Și uite așa ne întoarcem la rădăcinile creării de conținut, lucrurile importante se scriu pe blog, nu pe rețeaua lui […]
[…] răceam gura cu astea și prin 2010, când spuneam că lucrurile importante se scriu pe blog, și prin 2015, când spuneam că nu e ok ca brandurile să renunțe la site-uri și bloguri pentru […]