fbpx

Pe 16 ianuarie 2008 la orele 00:27 scriam pe blog cateva idei despre articolele platite de pe bloguri. Bune sau rele, sunt ideile mele si raman acolo, indiferent ca voi schimba hostingul, domeniul sau tema pentru WordPress folosita. Cu alte cuvinte, e continut creat de mine si pe care il pot folosi cum doresc, imi apartine. Imi fiecare saptamana fac un backup la baza de date, pentru siguranta. In plus, cei care cauta pe Google informatii despre articolele platite pot ajunge la postul scris pe blog.

In schimb nu am nici cea mai mica idee ce am scris pe Twitter pe 16 ianuarie 2008 sau ce fotografii si mesaje am postat pe Facebook. Inca sunt pe acolo, pe undeva, dar e dificil sa le caut in mormanul de informatii care apar zilnic in retelele sociale. In plus, daca Twitter sau Facebook se inchid, eu raman fara tot continutul creat acolo. Nu imi apartine mie decat atat timp cat exista si reteaua respectiva, desi exista solutii de backup si pentru retelele sociale. Ce as putea sa fac cu arhiva de pe Twitter, daca Twitter ar dispare? O tiparesc pe un sul lung de hartie igienica?


Link

In plus, continutul creat pe Twitter și Facebook e util, dar doar pentru moment, datorita interactivitatii dintre utilizatori. Nimanui nu ii pasa despre ce ai scris pe Twitter acum doi ani. Pe bune! Iar mesajele postate în rețelele sociale dispar la câteva ore după publicare, sunt îngropate în avalanșa de noutăți.

Cu blogul insa e altceva, posturile scrise pot fi utile cititorilor pentru mult timp, plus că sunt indexabile de către motoarele de căutare, poți avea acel evergreen content despre care toată lumea vorbește. Nu vreau sa fiu inteles gresit, Twitter, Facebook și alte platforme sunt utile pentru a interactiona cu cititorii, fanii, prietenii, pentru a raspandi usor informatiile, dar cam atat. Nu exista continut cu adevarat util pe Twitter, nu există articole care pot fi găsite ușor pe Facebook, ci doar oameni mereu în căutare de noutăți. Networking da, content nu.

Da, rețelele sociale au contribuit la dispariția unor bloguri, dar blogurile serioase au mai multe sanse de crestere acum. De aceea e bine ca lucrurile importante sa ramana scrise pe blog.

17 Comentarii

  1. Corect, cred ca odata cu Facebook si Twitter trebuie ca fiecare sa fie atent ce posteaza pe care platforma. Nu e o idee rea promovarea blogului in retele sociale, dar vad oameni care au acelasi continut peste tot, ceea ce mi se pare cam aiurea. Una e bloggingul si alta microbloggingul, de ce ai avea acelasi feed peste tot?

  2. Pingback: Va dam de toate daca ramaneti pe site — Marius Sescu

  3. Foarte bine zis bre, twitter e mai mult pentru intereacţionare, deşi, unii îl văd ca “dădător” de linkuri şi promovare şi atât. Pe când blogul rămâne şi se poate transmite şi nepoţilor pentru a şti ce aveam de zis eu acum 30 de ani.

  4. Pingback: Training pentru cei care vor să devină bloggeri profesioniști

  5. Pingback: 2011 în social media românească

  6. Pingback: Social media checklist: Ce trebuie să aveți înainte să faceți campanii în social media

  7. Pingback: Companiile folosesc mai puțin blogurile și mai mult rețelele sociale

  8. Pingback: Ce putem să scriem pe blog în 15 minute ?

  9. Pingback: De ce blogul de companie e mai bun decât pagina de Facebook

  10. Pingback: Recomandări pentru un blog de companie

  11. Pingback: Ce schimbări vor apare în social media în 2013 - Marius Sescu

  12. Pingback: Conținutul valoros se pune pe site, nu pe Facebook - Marius Sescu

  13. Pingback: Îmi închid blogul și mă mut pe Facebook

  14. Pingback: De ce trebuie să punem conținutul util pe site, nu pe Facebook

  15. Pingback: Blogging și libertatea de exprimare

  16. Pingback: Cum, social media nu e utilă?

Lasă un comentariu