Partea proastă cu automatizarea marketingului

În ultimii ani se merge foarte mult pe automatizarea sistemelor de afișare a reclamelor când vine vorba de campanii, și brandurile au sărit în barca asta, că li s-au promis vânzări mai multe cu mai puțini oameni. Nu ai nevoie să faci campanii de promovare pe fiecare site în parte, și Facebook și Google te ajută să creezi reclamele și după aia le afișează ei pe diverse site-uri din rețeaua lor. Partea bună este că poți ajunge la clienți mai ușor, partea proastă e că pierzi controlul asupra reclamelor, și te trezești cu reclama ta în contexte mai puțin fericite, sau pe site-uri nu chiar ok.

Faza e că oamenii în general nu știu cum funcționează reclamele astea pe internet, ei cred că dacă un banner apare pe un site, într-un articol, cineva a plasat intenționat reclama acolo, nu știu că un program a afișat automat bannerul pentru că textul conține ceva mențiuni legate de produse sau servicii similare. Uneori funcționează, alteori nu, dar apar și situații hilare cu reclamele astea contextuale.


Poze de aici.

Evident, în timp și sistemele astea de plasare automată devin tot mai inteligente, țin cont de tot mai mulți factori, ca advertiser poți bloca afișarea reclamelor pe unele site-uri din rețea, dar riscuri tot există.

Și mai este și reversul medaliei, de data asta pentru creatorii de conținut online, ce preferă să afișeze bannere prin rețelele astea, la noi cea mai utilizată fiind Google Adwords, în loc să vândă ei publicitatea pe site: ești sigur că vrei să permiți afișarea de reclame la orice produs pe site-ul tău?



6 Comentarii

    1. Cam peste tot prin lume domeniile se plătesc anual, de fapt se închiriază. Era de așteptat să fie și la noi, de câțiva ani se discută. Că prețul anual e mare raportat la media veniturilor din. Ro da, e nasol, un preț corect ar fi fost similar cu cel pentru . Com.

    1. Eu sunt de acord cu el aici, pe social media clar nu automatizezi mesajele, răspunsurile predefinite la comentarii etc, că lumea simte. Când e vorba de reclame e discutabil, depinde ce vinzi și cui.

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: