În peisajul actual de la noi, când o firmă vrea să se promoveze pe internet primul loc unde vrea să fie prezentă e Facebook. Am mai scris despre avantajele unui blog versus o pagină de Facebook, dar în continuare mentalitatea e aceeași. Toată lumea e pe Facebook, trebuie să fim și noi acolo, nu știm încă de ce dar aflăm noi. 🙂
Ceea ce se ignoră uneori este faptul că pentru branduri Facebook a devenit un mediu de promovare unde trebuie să plătești, de când cu scăderea reach-ului organic. Cu alte cuvinte, pe Facebook trebuie să creăm conținut interesant, util, și după aceea trebuie să plătim pentru ca el să fie vizibil pentru fanii brandului nostru. Știu că sunt multe discuții pro și contra, sunt branduri care reușesc să creeze virale, să ajungă la audiență fără a sponsoriza mesajele postate, dar numărul lor e tot mai mic. Nu spun că rețelele sociale trebuie ignorate, ci folosite atent, sunt doar o parte a mixului de marketing online.
Și totuși, care sunt avantajele bloggingului pentru o afacere în 2015:
- Creșterea traficului pe site prin crearea de conținut util pentru clienții actuali și potențiali;
- Diferențierea de concurență. Într-o lume în care toate firmele au site (responsive să sperăm), un blog îți oferă o voce, posibilitatea de a te face auzit, de a stabili o conexiune directă cu clienții;
- Optimizarea pentru motoarele de căutare. Dacă scrii constant articole având în minte și cuvintele cheie pentru care vrei ca firma ta să fie găsită pe internet nu doar cititorii vor aprecia asta, ci și Google.
- Scăderea costului de achiziție pentru clienți. Prin Google Adwords sau Facebook Ads poți obține clienți, dar trebuie să plătești pentru fiecare clic. Articolele de pe blog le scrii o singură dată și pot aduce clienți noi pe termen lung.
- Conținutul poate fi accesat mereu. Mesajele postate în rețelele sociale au o durată de viață scurtă, de la câteva ore la maxim câteva zile, dacă devin virale. Încercați voi să găsiți un mesaj postat pe Facebook acum 3 ani. În schimb, un articol de pe blog poate fi găsit ușor, atât de cei care caută pe Google cât și în arhive.
- Controlul deplin asupra aspectului, conținutului și publicului țintă. Pe blog voi stabiliți cum vreți să arate grafica, mesajul și cui vă adresați. Nu depindeți de algoritmii Facebook pentru a stabili cui este afișat mesajul.
Pe termen lung cred că un blog de companie împreună cu un newsletter bine pus la punct pot fi cele mai avantajoase metode de promovare pe internet pentru a atrage clienți noi.
Ați adăuga și alte avantaje în listă, pentru firmele care vor să își facă un blog?
Se pot obtine referinte un pic mai usor. Ceea ce mi se pare extraordinar. Ce poate sa-si doreasca mai mult o companie? Cu cost „0”.
Cititorii care afla din postari/newsletter diverse informatii utile, le vor impartasi si cunoscutilor. In cazul in care vor sa cumpere, si unii si altii, ghici cui se vor adresa prima data?
Eu fac recomandari de cate ori am ocazia. Mi se pare corect, mai ales cand primesc si eu informatii valoroase de pe blog. Tot cu cost „0” 🙂
Nu e chiar zero, și timpul costă bani până la urmă.
Asa e, dar am pornit de la premisa ca o companie care chiar doreste sa se promoveze (si nu doar sa stea sa-i pice clientii din cer) poate face un minim efort de timp de a scrie din cand in cand pe blog ceva util despre ceea ce vinde. Sau dintr-un domeniu conex, daca acesta poate fi un carlig pt clienti.
Lucruri pe care cineva din firma oricum le face, macar verbal, in discutiile cu clientii, la prezentari facute la sediul clientului. Doar ca, in aceste situatii, aude doar clientul. Care poate nici nu e interesat la momentul respectiv. Ba dimpotriva, uneori poate avea senzatia ca il presezi sa-ti cumpere produsul.
Folosirea informatiilor citite pe blog nu e binding pentru client. Nu-l obliga cu nimic. Daca apeleaza la tine sau te recomanda mai departe, e pt ca i-ai castigat increderea in timp. Asa ca nu e timp pierdut sa scrii.
Eu mi-am facut de ceva timp un obicei, de a avea o „lista” cu ce-si doresc oamenii cu care ma intersectez. Unul vrea sa se angajeze, altul o relatie la o agentie imobiliara, altcineva cauta o menajera full-time, un meditator bun la mate etc. Daca nu stiu personal sau nu am pe loc un prieten-care are alt prieten-s.a.m.d., il pun pe lista de asteptare. Si, cand vine momentul, dau un telefon/mail. Am primit, la randul meu, multi clienti din recomandari.
Bună ideea, Business Matching. 🙂