Am mai atras pe blog atenția asupra faptului că rețelele sociale ar trebui folosite cu precauție, când vine vorba de crearea de conținut pentru un brand. Am văzut destule branduri care au decis că strategia lor este să fie prezente în toate rețelele sociale, să creeze conținut peste tot, dar când îi întrebi dacă au un blog sau un site unde conținutul valoros este controlat de ei răspunsul e NU.
Am scris prin 2010 că lucrurile importante se scriu pe blog, tocmai pentru că pe blog noi controlăm informația, noi putem face ce vrem cu conținutul pe care îl producem. Facebook, Twitter, LinkedIn și alte rețele sociale sunt foarte bune pentru a interacționa cu clienții, cu fanii, pentru a primi feedback, pentru a construi comunitatea din jurul brandului, dar când vine vorba de conținutul muncit acesta ar trebui creat pe blogul sau pe site-ul companiei. E important ca noi să controlăm conținutul, nu cei care dețin rețelele sociale.
Scopul final al oricărui brand nu este să se laude că e pe Facebook pentru că e la modă, ci să atragă consumatorii către site-ul propriu, unde să îi convingă că produsele brandului merită încercate și cumpărate. Poate că sună cinic, dar pe lângă deschiderea către clienți orice companie trebuie să vândă, altfel nu va rezista pe piață. Iar pe Facebook nu vinzi, pagina de Facebook e doar primul pas în construirea relației cu clientul.
Mai multe motive pentru care un blog de companie e mai avantajos pe termen lung decât o pagină de Facebook găsiți în infograficul de mai jos. Asta nu înseamnă că trebuie să renunțăm la pagina de Facebook, ci doar că ar trebui să avem grijă cu timpul nostru online, să îl folosim pentru a crea o platformă proprie unde fanii și clienții pot discuta cu noi, unde noi deținem controlul. Nu mai zic de optimizarea pentru motoarele de căutare, care dacă e făcută cum trebuie va atrage mai mulți clienți potențiali pe site. Asta e magia conținutului de calitate.
Voi ce spuneți, ce ajută mai mult pe termen lung, blogul de companie sau pagina de Facebook?
Eu zic ca ambele sunt utile, e nevoie de un mix pana la urma, dar blogul de companie aduce mult mai mult decat pagina de Facebook. Printre motive, foarte bine ai adaugat faptul ca blogul de companie il setezi si administrezi cum vrei tu, pentru ca pana la urma iti apartine.
Vezi ce se intampla acum cu Timeline-ul, care iti reduce brusc spatiul de comunicare cu ceilalti la o casuta laterala destul de greu de observat – in cazul in care aveai o comunitate participativa, care incarca poze, filmulete… ai pierdut foarte mult dintr-o singura mica-mare modificare pe care Facebook a decis sa o implementeze. Putin probabil sa se intample asta, dar daca maine Facebook este inchis si strategia ta de promovare se bazeaza pe Pagina de Facebook, zic ca ai o mare problema 🙂
Cred ca depinde de companie. Sunt unele companii/organizatii care nu ar avea ce scrie pe un blog. Sau oricum, i-ar ajuta mai mult Facebook-ul decat blogul. Dar pentru majoritatea companiilor traditionale e valabil infograficul de mai sus. 🙂
@bogdan – am găsit în cele mai nișate domenii bloguri bune. Afara, normal. Dacă nu poți scrie despre ce vinde firma poți scrie despre firmă, cultura organizațională, clipuri video care arată cum sunt făcute produsele etc.
@iulia – noua structură se apropie mai mult de aspectul unui site clasic de prezentare. Da, Facebook a modificat opțiunile tocmai pentru a determina firmele să investească mai mult în cumpărarea de reclamă, practic e mai dificil acum să apari in newsfeed dacă fanii nu interacționează cu mesajele tale.
In mod cert, blogul de companie este mai avantajos, chiar daca nici la facebook nu trebuie renuntat deocamdata (eu sper sa vina ziua cand nu vom mai avea nevoie de facebook, pentru ca tot schimba politica din timp in timp, ceea ce nu-i deloc ok).
Blogul aduce nu numai acel plus de informatie care nu poate fi distribuita pe facebook, dar si nota de companie care se respecta atat de mult incat a considerat ca merita sa investeasca timp, bani si efort intr-un site cu continut de calitate.
Pe zi ce trece mă conving tot mai mult de ceea ce ai scris tu în acel articol și continui să cred că blogul, care îți aparține și asupra căruia ai control, pe termen lung îți aduce rezultate mult mai bune. De asemenea cred, ca și tine, că rostul rețelelor sociale este de a interacționa cu fanii/clienții și pentru conținut ne focusăm pe blog. La fel cum ai spus și tu, dacă nu ai ce scrie pe blog, poți pune ceea ce pui pe facebook. Cred că există o confuzie pentru utilitatea rețelelor de socializare vs . blog. Am observat că mulți încearcă să creeze conținut pe intermediul rețelelor de sociaizare (și eu am făcut greșeala aceasta cu blogul meu) în loc să creeze conținut pe blog.
Dar, din greșeli învățăm! 🙂
Da, și eu am făcut greșeala asta. Not anymore.
[…] să se promoveze pe internet primul loc unde vrea să fie prezentă e Facebook. Am mai scris despre avantajele unui blog versus o pagină de Facebook, dar în continuare mentalitatea e aceeași. Toată lumea e pe Facebook, trebuie să fim și noi […]