fbpx

Branduri pe care nu le promovez pe blog

Din când în când reapar pe bloguri discuțiile despre cum ar trebui să promoveze bloggerii brandurile, ce branduri nu ar trebui să promoveze, cu ce companii nu ar trebui să se asocieze aceștia.

blog mouse

Tema e complexă, sunt bloggeri români care au pe blog pagini legate de campaniile de promovare la care participă (vezi Manafu). Se mai discută frecvent și despre faptul că articolele publicitare ar trebui marcate corespunzător, pentru ca cititorii să știe când promovezi un brand pe bani. Personal nu cred că e nevoie să strigi în gura mare când un articol e plătit, mai ales dacă opinia ta este corectă. De exemplu eu scriu zilnic despre branduri, cu sau fără bani. Ar trebui să mă apuc să spun de fiecare dată asta? Cred că nu, totuși, am decis să etichetez articolele publicitare cu promo, pentru corectitudine față de cititori. Oricum nu am promovat niciodată ceva în care nu credeam.

Am mai scris și aici despre cum văd eu campaniile pe bloguri, azi vreau sa discutăm despre altceva: brandurile pe care nu le-ai promova niciodată pe blog, chiar dacă sunt dispuse să plătească bani buni pentru asta. Am văzut că Pavel avea dileme pe tema asta, deci e bine să lămurim puțin lucrurile.

Știu că oricine poate fi cumpărat, dar cred că e bine să ai niște principii atunci când promovezi branduri pe blogul tău. Cititorii sunt mai importanți, pentru că fără ei blogul tău nu valorează mare lucru:

  • Nu aș promova produse despre care eu cred că afectează oamenii, îi induc în eroare, îi înșeală. Zilele trecute vedeam la Zoso un tweet cum că Provident se promovează prin marketing afiliat în 2Parale. Nu aș putea să promovez împrumuturile lor, să le spun cititorilor să își facă împrumuturi.
  • Nu aș promova produse cu o reputație sifonată. Să spunem, ipotetic vorbind, că un brand auto ar avea probleme cu unul din modelele sale de autoturisme. Peste tot la știri se discută despre accidente în care e implicat acel model, datorită sistemelor de frânare. Sunt abordat pentru o campanie de promovare a acelui model. Nu aș promova acel produs cu siguranță pe blog, pentru că mi-aș strica reputația.
  • Nu aș promova produse pe care nici eu nu le-aș folosi, pentru că nu am încredere în ele. Nu pot să le spun cititorilor mei să cumpere un produs dacă nici eu nu l-aș cumpăra. Nu pot să le recomand să încerce un serviciu pe care nici eu nu l-aș încerca.

Personal cel mai ușor pot să promovez produse sau servicii după ce le testez sau le încerc. In primul rând pentru că astfel cunosc mai multe detalii despre ele și în al doilea rând pentru că articolele scrise în urma unor experiențe personale sunt mult mai bine primite de cititori. Multe companii au remarcat acest lucru, am observat o creștere a campaniilor pe bloguri în care bloggerii testează efectiv produsele sau serviciile promovate, ceea ce e foarte ok atât pentru branduri cât și pentru bloggeri, dacă produsele testate sunt bune.

Voi cum stați când vine vorba de promovarea unor branduri pe blog? Aveti reguli pe care le respectați sau scrieți despre orice produs pe blog, doar să iasă banul?

Recomandă

11 Comentarii

  1. cred ca ultima le insumeaza pe toate:

    “Nu aș promova produse pe care nici eu nu le-aș folosi, pentru că nu am încredere în ele”.. asta e si filozofia mea. Chiar am si scris un guest post mai demult despre asta… am avut de ales odata intre sa promovez un produs pe un site si sa obtin un comision frumusel, dar eu in realitate nu recomandam produsul ala, deoarece avea o reputatie f proasta… pana la urma, am ales calea etica: n-am promovat produsul, am pierdut ceva bani, dar macar stiu ca nu mi-am indus cititorii in eroare si nu am contribuit si eu la promovarea acelui produs oribil (din ce spunea lumea pe net:D) si te simti foarte ok asa: cu ceva banuti in minus, dar cu constiinta impacata;)

  2. Foarte bune principiile pe care le ai. Cred că fiecare blogger ar trebui să își traseze drumul blogului după aceste principii, deși realitatea arată că nu fac așa.
    Cum ai spus și tu, promovezi un produs după ce îl testezi, indiferent că e plătit sau nu.
    De obicei, dacă nu știu prea multe despre un produs mă abțin, însă după ce îl utilizez, mă bucur să împărtășesc și cu ceilalți din experiența mea, fie ea scurtă (perioada de testare).
    Felicitări pentru articol! Merge pe facebook!

  3. fiecare isi urmeaza calea… unora nu le este jena nici cu porn. Acum depinde si de ce suma vorbim tu zici ca n-ai promova provident daca ti-ar da maine 30 de de euro sa scrii pentru ei un articol neutru ai scrie? 30 de mii e o suma cu care ai putea sa faci multe, iar la un inceput de viata, pentru un tanar, 30k sunt bani!

  4. De curand, am refuzat o propunere venita din partea unei agentii din UK de a insera un link catre un casino online intr-unul din articolele mele (articol care nu trebuia sa fie neaparat in engleza!). I-am refuzat politicos, spunandu-le ca nu promovez asa ceva pe blogul meu. Suma oferita a fost de 160 de dolari.

    • @iulian – nu am nici o problemă cu jocurile de noroc online, în fond regulile jocului sunt prezentate clar, din câte știu eu, pe fiecare site. Că există jucători pentru care plăcerea devine viciu e o altă problemă.

  5. […] Eu sunt din a doua categorie, dar recunosc că uneori se exagerează cu plasarea de reclame în cadrul articolelor, mai ales când nu se menționează colaborarea, de exemplu eu dacă public pe blog un articol sponsorizat de un brand menționez că acel articol este scris în urma unei colaborări cu un brand sau că am primit unele beneficii. Plus că scriu pe un blog personal, deci îmi păstrez în continuare dreptul la opinia proprie, indiferent că un articol este plătit sau nu. Nu scriu despre orice brand. […]

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *