fbpx

Ce se întâmplă cu brandurile mari când opresc complet reclamele

V-ați întrebat vreodată de ce brandurile mari, care sunt cunoscute peste tot în lume, investesc în continuare sume cu multe zerouri în marketing, deși ar putea să facă ceva mai bun cu banii? Ei bine, tocmai de asta investesc, pentru că sunt cunoscute peste tot, din cauza asta merg vânzările, și dacă ar opri reclamele clienții ar renunța la ele și lumea va uita de produsele lor. Și nu sunt doar teorii, s-au făcut studii pe tema asta, ultimul pe 365 de branduri din State, care au oprit reclamele.

Evident, brandurile mai mici sunt mai afectate decât brandurile mari, bunurile de larg consum sunt printre cele mai afectate, dar chiar și giganții pot dispare. De exemplu gândiți-vă la Coca-Cola, până și eschimoșii știu de apa lor cu zahăr sau aspartam, dar în continuare vedem reclame peste tot la produsele lor, pe principiul Nici o masă fără Coca-Cola, Viața e mai faină când bei Coca-Cola, Feeling good și așa mai departe. Știu, pentru că și eu mai cumpăr din când în când, place mai mult decât Pepsi.

Să îți pice cota de piață cu 10% la un an după ce oprești complet reclamele, cu 20% la 2 ani și 28% după 3 ani nu pică bine nici unei companii, imediat șterg acționarii pe jos cu managementul și îl aduc pe următorul Steve Jobs la conducere, deoarece cuvântul cheie este profit.

On average, brands’ market share changed by −10 percent from the base year after one year without advertising (cf. −16 percent for sales volume in the original study), −20 percent after two years (cf. −25 percent for sales volume), −28 percent after three years (cf. −36 percent for sales volume), and −30 percent after four years (cf. −54 percent for sales volume). The average rate of share decline from year to year is consistent for the first three years. It decelerates in the fourth year: −10 percent in the first year (cf. −16 percent for sales volume), a further −10 percent (cf. −9 percent) from the first to second year, −8 percent from the second to third year (cf. −9 percent), and −2 percent (cf. −18 percent) from the third to fourth year.

Concluzia? Fix ce zice studiul – viața fără reclame e pustiu. Sigur, dacă ai un brand mic și îți trebuie 2 clienți noi pe lună te poți descurca cu puțin Word Of Mouth, te mai recomandă clienții mulțumiți, dar brandurile mari care vor să mențină cota de piață trebuie să investească constant în marketing, altfel brandurile care nu se văd se uită.

Thus, the broad recommendation is that brands that do not want to decline in share (e.g., they want to grow or at least maintain share) should ideally schedule advertising with continuity: spend something on advertising every year.

Recomandă

4 Comentarii

  1. Mai e un aspect, banii din marketing se deduc din taxe. E o chestie destul de ciudata, daca ai trait in Romania, sa vezi ca, odata ce ai cheltuieli mai mari pe firma, poti deduce tot mai multe chestii. In Romania nu puteam deduce aproape nimic pe SRL, acum primesc „deductions” pentru hosting, abonamentele la Ahrefs, Brightlocal etc., parte din cheltuielile casei (am biroul declarat acasa, unde si este), reparatii la masina, combustibil, mobilier de birou etc. Pana si antrenamentele de tenis ale copilului, fiind considerate after-school. Mi-a luat ceva timp sa trec de la sistemul „hai sa cheltuim cat mai putin” la stilul asta nou, dar adevarul e ca merita. Am posibilitatea sa investesc serios in afacerea mea si nu sunt penalizata apoi la taxe (chiar deloc).

  2. Așa că, publicitatea este importantă pentru brandurile mari să rămână cunoscute și să aibă succes. De aceea, continuăm să vedem reclame pentru produse precum Coca-Cola, chiar dacă toată lumea le cunoaște. Pe scurt, fără publicitate, brandurile mari ar avea probleme, așa că trebuie să investească în marketing mereu ca să rămână în atenția oamenilor și să aibă o cotă mare de piață

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *