Brandurile poluează internetul cu informații pe care nu le citește nimeni?

Un studiu interesant legat de comportamentul consumatorilor pe internet (72.000 de consumatori din 60 de țări) a ajuns la niște concluzii pe care unii dintre noi deja le știam. Sunt prea multe brandurile care se grăbesc să devină active în rețelele sociale, lansează bloguri și împing informații despre ele online deoarece e la modă, fără să se întrebe dacă clienții își doresc în primul rând să le afle, fără să se gândească dacă crează valoare sau doar spamează inutil.

În plus multe branduri nu știu să comunice online, nu își dau seama că social media și blogurile nu sunt doar un alt mediu de promovare, ci sunt medii interactive unde clienții lor pot răspunde, unde poți primi răspunsuri și comentarii. Comunicarea online e bidirecțională, iar platformele unde un brand este prezent trebuie alese cu atenție. Nu, internetul nu poate fi controlat chiar așa ușor cum faci cu reclamele TV, unde stabilești mediaplanul și lumea vede spotul tău cel frumos.

Câteva citate din studiu:

Businesses are wasting time and money trying to reach people online without realising many resent big brands invading their social networks..

It found that 57 per cent of people*** in developed markets* do not want to engage with brands via social media – rising to 60 per cent in the US and 61 per cent in the UK. Instead, misguided digital strategies are generating mountains of digital waste, from friendless Facebook accounts to blogs no one reads.  This is being combined with ever-increasing content produced by consumers – the study shows 47 per cent of digital consumers now comment about brands online.

Matthew Froggatt explains: “Digital waste is the accumulation of thousands of brands rushing online without thinking who they want to talk to – and why.  Many brands have recognised the vast potential audiences available to them on social networks; however they are failing to understand that these spaces belong to the consumer and their presence needs to be proportionate and justified.”

“The key is to understand your target audience and what they want from your brand – social networks aren’t always the right approach. If consumers in one market don’t want to be talked to, can you use an alternative online method – creating owned digital media platforms, targeted sponsorship or search campaigns – to engage in an appropriate way that will achieve business results, without adding to the digital waste pile?”

Mai multe detalii.

Da, e surprinzător pentru unii, dar nu toate firmele trebuie să fie prezente în social media.

Recomandă prietenilor!



1
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Cristi
Vizitator

Wel… cate discutii .. si la capitolul asta.. in definitiv se refera la acel punct 5…: “Firma vrea rezultate rapide. In marketing se vorbeste mereu despre ROI (return of investment), rentabilitatea investitiei”. ROI asta se transforma in Regulament de Ordine Interioara si trebuie sa traga productia dupa el (aka angajatul)… cine nu investeste in PR de calitate pierde, marketing Vs. PR. interesant :). Care produce ceva cu investitie mica ramane :).