Cel mai trist lucru când ești client vechi pe la diverse companii, din astea de telefonie, internet, servicii sau bănci e să vezi cum clienții noi primesc o mulțime de beneficii pentru a fi atrași, dar tu, care plătești de ani de zile facturile, ești luat la mișto cu oferte mult mai slabe.
Ca marketer înțeleg toată treaba aia cu atragerea clienților noi, trebuie să vii cu oferte bune pentru a rupe ceva cotă de piață de la concurență, dar ce facem cu retenția clienților vechi? Nu de alta, dar e de 5-6 ori mai scump să atragi un client nou decât să păstrezi un client vechi, fidel.
Să fim serioși, ce client e mai valoros, unul care vine acum pentru că îi dai 5 euro reducere ori niște comisioane reduse, sau unul care ți-a achitat facturile timp de 10 ani de zile la timp fără să comenteze?
Strategiile astea de marketing frizează uneori logica, nu de puține ori am schimbat furnizorii doar pentru că vedeam cum Gigel, client nou, plătește pe jumătate cât mine, iar eu când ceream același lucru mi se spunea că nu se poate. Nici o problemă, se poate la ceilalți.
Și ce e mai trist este că uneori oamenii din companii ar dori să te ajute, să te păstreze, știu și ei că e stupid să ignori clienții vechi în favoarea celor noi, dar sunt legați de mâini de proceduri, de sistem. Practic trebuie să fenteze sistemul lor, să încalce regulile, pentru a te păstra de client, pentru a își face treaba.
Dragi companii, nu ignorați clienții vechi pentru că vor pleca, și nu aveți nici o garanție că ăștia noi care vin sunt mai buni, din contră. Numai zic.
Am observat si eu asta in urma cu 3 ani, atunci cand cei de la Orange nu s-au sinchisit sa ma ajute sa mai „tai” din costuri, platind pentru o optiune veche de cativa ani (cu minute si mesaje limitate) aceeasi suma de bani pe care un client nou o platea pentru minute si sms-uri nelimitate.
Un client nou nplateste 8 euro pentru aceleasi benefici pe care le am eu la 5 euro, la Orange, e valabil si invers.
Dap, cam ai dreptate, am 10 ani de cand sunt la compania x de telefonie mobila, si de fiecare data cand am vazut ca apar oferte mai bune, am sunat sa spun ca doresc sa inchid abonamentul pentru ca „dincolo e mai ieftin”.
Au inregistrat cererea dar au revenit in cateva zile cu o oferta noua pentru mine… asta s-a intamplat de cel putin 3-4 ori. Acum am , la 22 de lei pe luna . 500 de min. nat, 1gb de net si nelimitat restul (minute in retea si nesaje nationale). La tv cu peste 100 programe, telefon fix (cu sau fara e acelasi pret abonamentul) si net dau 43 de lei. Cand o sa vad oferta mai buna in alta parte sau chiar la ei pentru clientii noi, o sa sun sa cer si eu…
Exact, a trebuit să ceri tu, altfel nu primeai.