Când prețul e mic cui îi mai pasă de brand?

Am văzut zilele trecute un pliant de la Lidl cu produse la promoție. Majoritatea erau branduri necunoscute, cu prețuri foarte mici, logic. Cel mai mult mi-a atras atenția promoția la dozele de bere. Era doar 99 de bani doza, iar brandul de pe doză era BEER, adică bere. Ceva de genul ăsta, dar la doză:

La 99 de bani doza cred că costul efectiv al berii e vreo 50 de bani, dacă scădem doza și transportul. Cu 50 de bani e logic că nu ai de unde să mai construiești și un brand, deci BEER e suficient. În plus, la prețul ăsta, nimeni nu se uită la brand. Românii care cumpără așa ceva văd doar eticheta cu bere de la raft și prețul. Bine, că lichidul din doza aia nu are nici o treabă cu berea e altceva.

Mă gândeam că sunt 2 variante de a vinde un produs.

Prima variantă e să construiești un produs foarte bun, să investești în brand, în promovarea produsului și să ceri un preț mai ridicat pentru el, tocmai pentru că produsul e bun și ai investit în el. Gândiți-vă la Apple, Samsung, LG, Heineken, Tuborg, BMW, Mercedes-Benz, Canon, Nikon s.a.m.d.

A doua variantă e să scoți pe piață un produs așa de ieftin încât lumea să îl cumpere din impuls, doar pentru că e foarte ieftin. Gândiți-vă la produsele vândute sub brand propriu în hypermarketuri, care sunt tot mai numeroase.

În fond, nimeni nu stă în fața raftului și caută alternative atunci când cumpără ceva la 99 de bani, nu?

Recomandă prietenilor!



9
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Anda
Vizitator

nici nu vreau sa ma gandesc ce contine doza aia de poate fi vanduta la pretul ala. Si o guma de mestecat e mai scumpa!

Zoltan
Vizitator
Zoltan

Nici o grija…”Azi la Lidl uiti si de autobuz din cauza preturilor scazute”, ma gandesc ca boschetarii si alcoolicii vor face coada pentru “Beer”…ce conteaza la ei ce brand folosesc? Poate sa fie Mona, Romulus, Beer, nu mai conteaza cu ce isi distrug ficatul pe care il mai au

Catalin Paval
Vizitator

Trebuie sa recunosc ca atunci cand aud de Lidl sau Penny, primul lucru care imi vine in minte este: magazin tip economat, pentru batrani si saraci (atat in ceea ce priveste gama de produse cat si preturile).
Personal cred ca asta e scopul lor: sa ofere pretul cel mai mic, facand rabat la calitate si servicii.
Daca mergi acolo la cumparaturi eu cred ca stii de la inceput la ce sa te astepti

Zoltan
Vizitator
Zoltan

@Catalin Paval – stii cum ii, fiecare brand are un public tinta, si cum in Romania procentul oamenilor, care traiesc la nivelul mediu/sub mediu, este ridicata, probabil asta ar fii modivul acelor produse de proasta calitate:P

tudor.c
Vizitator

Eu spun ca Lidl ≠ Plus si ca pe rafturi nu mai gasim doar produse din categoria de jos, cum se-ntampla acum cateva luni. Am spus doar, deci exceptii pot exista.

trackback

[…] Marius ne intreaba daca ne mai pasa de brand atunci cand pretul e mic. […]

alex
Vizitator
alex

Eu tot timpul cand vad un produs nou ii cercetez eticheta pentru a vedea ce contine. Daca ingredientele sunt ok, il cumpar. Il testez acasa si ii fac o comparatie cu produsul pe care il iau deobicei , si daca imi place raman la el pana gasesc ceva nou. In ceea ce priveste alimentele nu m-a interesat niciodata brandul si nici nu ma va interesa.Ceea ce ma intereseaza este produsul in sine si ce contine. Si in acest sens am alimente pe care numai de la firme no-name le iau, cum ar fi painea ce contine doar apa, sare, faina… Citește tot »

petru
Vizitator
petru

unde stateau marii cumparatori din carefour care ies doar cu carucioarele pline,mai taceti in gura,deoarece cautati ce e mai ieftin pe rafturi mereu,va stiu pe toti,si mai vorbiti de altii,daca o duceti asa de bine,lasati-i pe altii sa manance si sa bea ce pot,si nemtii cumpara beer de aia