Multe firme încă se bazează pe Facebook, Instagram sau TikTok sau ce o mai fi pe val acum ca si canale de vânzări, până rămân fără acces la ele, și afacerea lor suferă. Am mai zis asta de sute de ori, încă din 2013 – NU confundați un canal de comunicare cu o platformă proprie, asta e cea mai gravă greșeală.
Încă mai râd trist când îmi amintesc cum Facebook a convins toate brandurile să investească în promovarea paginilor de Facebook pe vremuri, să strângă milioane de fani acolo pentru că vor avea reach mult, gratis, și după asta a tăiat aproape complet reach-ul, care acum e pe bani, vrei să ajungi la fanii tăi, bagă bani.
Pagina de Facebook nu e a ta, contul de Instagram nu e al tău, contul de TikTok nu e al tău, nici măcar adresa de Gmail nu e a ta. Ai acces la ele, poți comunica prin ele, cât timp respecți regulile platformelor, care se schimbă constant, poți încerca să recuperezi conturile dacă se supără Facebook ori Google ori TikTok pe tine când cred că ai făcut ceva greșit și te blochează, dar ești la mila algoritmilor, a indienilor din callcenter sau a unui angajat care are timp două milsecunde să se uite pe emailul tău disperat în care te juri că nu ai încălcat termenii și condițiile lor, sau încerci să le explici că ți s-a spart contul și nu ai postat tu pozele alea, sau reclamele alea.
Mi se pare ciudat cum mulți antreprenori nu au nici o problemă să investească sute sau chiar mii de euro lunar în Facebook ori Google cu speranța de a atrage clienți.
Aceiași antreprenori se zgârcesc chiar și la câteva sute de lei când vine vorba de site și hosting pentru el, scrierea unor texte decente pentru site care să atragă clienți, crearea unui newsletter propriu, construirea unei baze de date cu numerele de telefon ale clienților și așa mai departe. Nu mai zic de CRM-uri sau platforme de fidelizare clienți, că deja e prea complex.
Ce poate fi al tău pe internet?
Domeniul tău, gen www.brandultău.ro, plus găzduirea pentru el, chiar dacă le plătești anual. sunt ale tale, poți face ce vrei cu ele.
Site-ul tău, magazinul tău online sau aplicația de smartphone sunt ale tale, chiar dacă trebuie să plătești programatori să se ocupe de ele, plus hostingul lor, diverse certificate și integrări. Când ai platforma ta faci ce vrei pe ea. În timp oamenii ajung să intre pe site sau în magazin ca să cumpere, ajung să te găsească direct pe site-ul tău, să cumpere când trimiți newslettere, nu depinzi doar de canalele de comunicare și promovare.
Baza de date cu adresele de email sau numerele de telefon ale clienților dispuși să primească oferte e tot a ta, poți să schimbi diverse servicii de email marketing sau sms marketing, dar tu ai controlul comunicării cu clienții.
Ideea e să vă faceți un audit al afacerii, dacă aveți una, să vă întrebați de unde vă vin clienții acum și cine deține controlul asupra acelui canal. Dacă vă vin toți clienții din Facebook sau Instagram sau Google nu e prea bine, în cazul în care se strică ceva.
Încercați să dețineți controlul asupra chestiilor care vă pot afecta afacerea și vânzările, e simplu.
Când propria pagină de Facebook a Meta e hackuită, ce speranță să mai ai la altele? https://www.hackread.com/facebooks-official-page-hacked-release-imran-khan/
Pare că și mai recent au ceva probleme..la pagină sau altundeva. 🙂 https://www.facebook.com/facebook/posts/pfbid0RAQH7t5JqNwrCtVHqG1unymC7G28CZrgWmR3n5DWp1sAfQFjBHhTeMF6eg36XRGal?mibextid=YxdKMJ
Au mereu probleme.