fbpx

Ce fac românii când sunt reclame la televizor? 5 din 10 mănâncă sau fumează

Conform studiului prezentat la Digital Marketing Forum 2016 de iSense Solutions, 80% dintre români schimbă canalul în timpul pauzei publicitare. Vești bune pentru cei care investesc în publicitatea TV, nu? 🙂

infografic-reclametv

Principalul motiv pentru care românii nu sunt interesaţi de reclamele de la televizor, potrivit studiului iSense Solutions, este faptul că le consideră plictisitoare şi repetitive. În același timp, 2 din 10 români au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.

În timpul pauzei publicitare, 5 din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri și pe propria persoană. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen în timpul reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obișnuit smartphone-ul și 56% laptopul sau PC-ul. Sunt preferate activitățile de relaxare – aceștia accesează social media (66% de pe smartphone și 70% de pe laptop/PC) sau se joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).

Totodată, 7 din 10 consumatori vorbesccu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) și messenger-ul (49% – smartphone, 49% – laptop/PC), în timp ce69% dintre aceștia vorbesc la telefon şi 50% trimit sms-uri.

Studiul mai arată că, în timpul pauzei publicitare de la televizor, consumatorii caută informaţii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai căutate informații online sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promoţii (36%), sănătate şi medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii şi vacanţe (25%).

Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de informație care influențează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt:propria experienţă (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informaţiile direct din magazin (41%) și site-urile care evaluează diverse produse (40%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 500 de respondenți.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *