fbpx

Sunt la conferința Afaceri.ro azi, povestim puțin despre comerțul online și cum să vindem mai bine cu ajutorul internetului. Am pus pe blog și rezumatul prezentării de la conferință, dacă aveți întrebări le aștept direct în comentarii. 🙂

Comerțul online în România

  • 6,7 milioane de români au făcut cumpărături online cel puțin o dată
  • Un cumpărător online face în medie 8 achiziții pe an
  • Aprox. 5.000 de magazine online
  • În 2015 s-au vândut produse în valoare de peste 1,4 miliarde euro
  • 90% dintre clienți au plătit ramburs la livrare

(Studiu GPEC)

Cele mai ok soluții pentru implementarea plăților cu cardul în magazinul online la momentul actual, din experiența noastră la Adverticamobilpay.ro, euplatesc.ro.

Metode de promovare și creștere a vânzărilor prin marketing online

Email Marketing – liste emailuri clienți

Google Adwords  – reclame pe căutări (mai ales long tail keywords)

Facebook Ads – reclame targetate pe interesele utilizatorilor

Remarketing – afișarea de reclame targetate utilizatorilor care au plecat de pe site, în funcție de produsele accesate sau de site-ul unde se află acum

Mobile marketing – reclame bazate pe locație, reclame optimizate pentru mobil, reclame cu click to call, hărți.

Prezentări video produse – pot crește vânzările între 64-85%.

Content marketing – articole pe site – tutoriale, tips and tricks, noutăți.

User generated content – recenzii, fotografii produse postate de utilizatori

Tendințe în vânzările online

Programe de loializare clienți – puncte cadou, reduceri pentru promovarea magazinului online în rețelele sociale

Automatizare marketing – trimitere emailuri , sms-uri, mesaje în rețele sociale cu oferte în timp real, în funcție de preferințele și istoricul de navigare al clienților – Marketo, Hubspot.

Chat online –  asistență în timp real pe site.

Micro-rețele sociale în cadrul site-ului  – www.made.com.

Vânzări direct prin rețelele sociale – Facebook sales groups – https://www.facebook.com/help/776978302394267

Aplicații smartphone, magazine optimizate pentru cumpărăturile de pe mobil –  emag.ro site versus aplicație, aplicația oferă beneficii suplimentare

Pop-up-uri cu oferte și reduceri – utile pentru creșterea bazei de date cu clienți potențiali

Analiză și optimizare conținut site în timp real, plecând de la vizitatori și preferințele lor: sumome.comwww.marketizator.comwww.crazyegg.comwww.kissmetrics.com.

Vânzări prin serviciile de instant messaging – Wechat, urmează Whatsapp.

Aplicații utile pentru optimizarea vânzărilor online

  • Sumome / HelloBarafișare pop-up/mesaje personalizate/analiză vizitatori pe pagini site în timp real, integrare butoane sharing
  • Google analyticsanaliză trafic site, conectat cu Google Adwords
  • MailChimp / MailerLite – servicii de email marketing
  • Buffer – programare mesaje pentru rețele sociale
  • Bitly – monitorizare clicuri pe linkuri și sursa clicurilor
  • Canva  și Pixlr – creare și ajustare imagini, bannere pentru site, blog, rețele sociale
  • Zopim – live chat
  • Google Keyword Planner – analiză cuvinte cheie asociate domeniului de activitate

Aveți întrebări? 🙂

Lasă un comentariu