Românilor le plac cumpărăturile online, dar plătesc la livrare

Am văzut infograficul realizat de GPeC la Victor și primul lucru la care m-am uitat este procentul clienților care plătesc cu cardul. Pe scurt, în 2015 s-au vândut produse în valoare de peste 1,4 miliarde euro, dar 90% dintre clienți au plătit ramburs la livrare.

Știu ce o să ziceți, e mai convenabil să plătești numerar, ai posibilitatea de a verifica produsele primite, și românii încă nu au încredere deplină în magazinele online, dar problema nu e doar la clienți.

Mă uitam și la magazinele online făcute la agenție, abia în ultimele luni a crescut numărul clienților care cereau magazine online unde să se poată plăti și online, nu doar ramburs, și explicația este simplă, în continuare majoritatea procesatorilor de plăți au comisioane destul de mari pentru cumpărăturile plătite cu cardul. Și când ai o afacere mică sau mijlocie, e mai simplu să specifici că plata e la livrare, și după aceea negociezi cu firma de curierat comisionul pentru banii ramburs, decât să aștepți să îți intre banii în contul bancar.

Teoretic, ar trebui ca magazinele online să încurajeze plata cu cardul, practic nu prea au motive să facă asta. Poate că bat câmpii, dar dacă emițătorii de carduri și procesatorii de plăți online nu vor face campanii comune și nu vor mai reduce din comisioane, în continuare majoritatea cumpărăturilor făcute online la noi vor fi achitate cash.

Alte cifre interesante despre comerțul online în România:

  • 6,7 milioane de români au făcut cumpărături online cel puțin o dată
  • în ultimele luni ale anului 2015, peste 50% din traficul marilor magazine online a fost generat de dispozitive mobile
  • 1,4 milioane de români au cumpărat online prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar aprox. 850.000 prin intermediul unei aplicații mobile.
  • Un cumpărător online face, în medie, 8,2 achiziții pe an
  • doar 6-7% sunt plăți online prin card și 3-4% plăți prin alte metode decât numerar sau card, cum ar fi: online banking, micro-plăți prin sms
  • Numărul magazinelor online care înregistrează activitate comercială constantă a rămas în 2015 la același nivel cu anul 2014, respectiv aprox. 5.000 de magazine online

comert-online-in-romania

Voi cum plătiți cumpărăturile online, cu cardul sau numerar la livrare?

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Abonează-te
Anunță-mă
guest
16 Comentarii
Ultimele
Primele Top voturi
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
George Toma

La aia am mărit și eu ochii… 90%, mult. Dorința de a avea imediat cee ce plătești, sau frica de a nu primi produsul? 🙂

Mihaela Elena Ivan

Instinctul de conservare dupa cateva experienta nefericite, cel putin in cazul meu nu mai platesc nimic in avans, rambursul e rege si e minunat cand curierul vine cu pos-ul si platesc cu cardul fix cand am produsul in mana.

HerrLammDerSchlechte

hmm.. de cîte ori am comandat cu plata online și nu mai aveau produsul, numai eu știu. dacă o fi vina mea, asta e..

Marius Sescu

Și eu știam de undeva la 80%. Frica, zic eu, nu e ca și cum magazinul ți-ar trimite mai repede comanda dacă plătești cash, nu există un sistem prioritar.

George Toma

Ai o satisfacție mai mare când dai banii și imediat ai produsul, nu stai după el două zile, că doar l-ai plătit. 🙂

Marius Sescu

George Toma și asta e adevarat.

Cristi Lucan

Sau nu…. platesti online si apoi iti spun ca de fapt produsul nu este pe stoc si stai dupa ei pana iti dau banii inapoi pentru ca nu fac anularea platii cu cardul ca ii costa mai mult decat transferul bancar. Timp pierdut si bani blocati.

Marius Sescu

Poți face chargeback la bancă, e dreptul tău și obligația băncii. Oricum, eu comand cu plata online din magazinele online mari, la cele mici sau necunoscute prima comandă o plătesc cash, după aceea dacă e ok plătesc online.

Cristi Lucan

prea multe complicatii, prea mult de asteptat in telefon sau de facut drumuri inutile la banca…si daca banca considera nu face CB. Deci ramburs 🙂 Procentul aratat probabil e expresia profesionalismului retailerilor online. Mi s-a intamplat toti la retaileri mari. Sunt pro-plata cu cardul, insa daca nu ai cu cine ce sa faci.

Marius Sescu

Cristi Lucan Eu nu am avut niciodată probleme, sau mi s-au oferit alternative ok. Și la bancă se face chargeback relativ usor, la ING a ajuns un telefon si email cu anularea comenzii de la magazin.

Cristi Lucan

Ti-a facut Maria(roboata telefonica) de la ING CB-ul? Ai reusit sa te intelegi cu ea? Mie mi se pare putin retarda de fiecare data… 🙂

Marius Sescu

Cristi Lucan am făcut înainte să bage robotul, încă nu am avut ocazia să testez noul sistem.

Catalin Sevastre

O problema e si cu cei care fac o plata online si au o experienta nu prea placuta. Multe magazine online intarzie cat pot de mult returnarea banilor cand un client cere asta, dintr-un motiv sau altul. E indeajuns ca o persoana sa aiba o experienta de genul, ca cei din jurul respectivului client sa se gandeasca de doua ori inainte sa faca o astfel de plata. Daca o mai dai si pe net, o mai scrii si in review-uri, cu atat mai mult creste nesiguranta cumparatorului, si pe buna dreptate.

Neagu Denis

Am plătit la F64 cu cardul. Ulterior am schimbat un produs înainte de livrare. Factura finală adusă de curier era mai mică decât ce am plătit online. Am așteptat o lună după diferență. Nu era mai bine dacă plăteam ramburs ?

[…] (Studiu GPEC) […]