fbpx

Când tot ce ai este Cel mai mic preț

Sunt o mulțime de firme care se bazează doar pe prețuri mici pentru a vinde. Nu au alt diferențiator, nu vin cu alte beneficii pentru clienți, doar țipă tare că la ei este cel mai ieftin. Și deși strategia asta funcționează uneori, mai ales la produse identice, unde nu contează prea mult beneficiile suplimentare, procesul vânzării, reputația brandului de la care cumperi, de regulă companiile care merg pe drumul ăsta nu rezistă pe termen lung.

Price is the last refuge for the businessperson without the imagination, heart and soul to dig a bit deeper.

Asta zice Seth Godin, dar nu e vorba doar de imaginația din spatele brandului, ci de diferențierea lui.

Pe termen scurt e ușor să zici că tu vinzi cel mai ieftin, dar ce te faci când concurența va veni cu prețuri și mai mici decât tine, poate chiar prețuri de dumping, ca să te scoată din peisaj? Îți permiți să reziști?

În comerțul online dacă ești un jucător mic e greu să atragi prin preț, tocmai pentru că magazinele mari au rulaje ce le permit să negocieze discounturi mari cu furnizorii.

Totuși, poți atrage prin seriozitate, prin garanții, prin serviciile post vânzare, prin atenția acordată clienților, prin suportul oferit. Chiar și magazinele mari își permit să vândă mai scump, când vin cu alte avantaje la pachet. Mă uitam la Emag, lumea cumpără în continuare de la ei, deși prețurile nu sunt mereu cele mai mici. De ce? Pentru că sunt serioși, pentru că rezolvă rapid problemele când apar, pentru că nu trag țeapă, pentru că ceea ce vezi online e ceea ce primești acasă prin curier. Și nu doar ei fac asta.

Idem în servicii, îmi zicea o prietenă că nu înțelege cum pot rezista pe piață cei care se laudă că fac magazine online cu 599 de lei sau site-uri cu 99 de lei. Adevărul e că nu pot rezista, dar ei se bazează pe un nivel scăzut al serviciilor oferite. Da, vei plăti 599 de lei pentru un magazin online, îl ai gata într-o zi, făcut pe un template, dar nu prea ai ce să faci cu el. Branding, personalizare, optimizare, funcții customizate, asistență rapidă când ai probleme? Acolo se face diferența.

În definitiv regula rămâne valabilă, poți alege doar 2 din 3, nu există și rapid, și ieftin, și bun. Și suntem prea săraci pentru lucruri ieftine, indiferent de domeniu.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *