fbpx

Cât e salariul unui specialist în social media în România

Datele de mai jos au fost prezentate la Webstock de către Madalina Uceanu, fondatorul PortalHR. Ele sunt rezultatele sondajului online realizat recent pe angajații în social media din Romania. Peste 170 de persoane au completat chestionarul.


Via Manafu.

Mi se pare interesant faptul că 31% dintre respondenți au declarat venituri cuprinse între 500 și 1000 de euro, ceea ce cred că e puțin exagerat. Cu alte cuvinte, nu cred că sunt multe firme, companii sau orice alt fel de entitate care să plătească 1000 de euro pentru un om care să se ocupe strict de social media, cel mai probabil punctul de reper este 500 de euro. Numai zic.

Haideți să o luăm altfel. Aveți o firmă , peste 50 de angajați, treaba merge bine, ați început să fiți mai atent la ce se vorbește despre brandul vostru. Uite așa ați realizat că este nevoie de un om care să se ocupe de imaginea și monitorizarea brandului online. Creare de conținut și conversații pe Facebook , Twitter, blog, forumuri, Youtube, monitorizare discuții etc.

Ați plăti aceea persoană cu 1000 de euro?

P.S: sunt dispus să mă angajez ca social media manager pentru 499 de euro. Mă vând ieftin, sub prețul pieței. Referințe la pagina Despre.

Recomandă

9 Comentarii

  1. Mie salariile mi se par valide pentru Social Media Manager in Bucuresti, tinand cont ca destul de putine firme angajeaza pe pozitia asta. Salariul in agentie se invarte pe la 600-800 euro pentru oameni cu minim 3 ani experienta de copywriter sau PR. Salariile mici mentionate in raport sunt rezultatul “internship-urilor”, respectiv oameni fara experienta, luati de pe bancile facultatii.

    Pe de alta parte, inca nu se face distinctia intre PR si Marketing in contextul Social Media, iar lucrul asta are un impact direct asupra salarizarii, de obicei in sensul negativ. Majoritatea celor care lucreaza in Social Media sunt oameni de PR, nu de Marketing. Obiectivele difera si bineinteles salariile difera in functie de beneficiul pe care il pot aduce ei unei marci.

    Un PR online sau Social Media Specialist/Community Manager (caci aici e confuzia) nu face altceva decat sa scrie pe peretii paginii FB a unei firme. In cel mai bun caz, isi construieste o strategie de continut din burta si nu pe baza unui studiu de piata online in acel domeniu. Bineinteles, nu obtine nici fani prea multi din asta si nici cine stie ce interactiune, chiar daca marca se bucura de oarece notorietate in domeniu. Un marketer face o strategie de a ii aduce pe fani pe pagina si o sustine prin Social Ads. Bineinteles, si in acest caz 2, exista un PR care se ocupa de conversatiile de pe pereti :). Totusi, in acest caz 2, avem de-a face cu o dublare a numarului de fani. Un client e mai dispus sa plateasca pentru Marketing decat pentru PR. Un numar mai mare de fani, cel putin in cazul turismului si ecommerce-ului duce la o crestere a intrarilor din FB pe site, sporind vanzarile a.k.a. mai multi bani pentru client si marketer deopotriva. Asta-i un sumar al observatiilor mele privind metodologia aplicata de mai multe pagini pe care sunt admin.

    Of, am scris un post aici 🙂

  2. daca esti dispus sa accepti 499 EUR, sunt posibile 3 variante:

    1. nu cunosti piata
    2. nu te poti aprecia
    3. asta e valoarea ta…

    in oricare din cele 3 variante: de ce te-as angaja? 😉

    Eu daca m-as pricepe la Social Media (din pacate inca nu ma pricep) nu as accepta mai putin de 1000 EUR

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *