Ce am invatat de la Ion Iliescu despre marketing

Cu totii il stim pe Ion Iliescu, nume de cod “bunicuta”. Ex-membru PCR convertit la democratie, Iliescu a reusit performanta de a conduce Romania timp de 2 mandate, fiind actualmente presedinte de onoare al PSD. Totusi, chiar avem ce invata de la el despre marketing? Cred ca da. Ce putem invata de la el? Multe chestii legate de branding si interactiunea cu clientii, adica consumatorii.

Fii acolo unde sunt clientii tai

Cand si-a facut Iliescu blog in 2007 in politica romaneasca toti stiau sa arunce cu fluturasi si atentii. Intre timp toti politicieni importanti si-au facut site-uri si/sau bloguri, indiferent ca scriu ei pe ele sau cineva din echipa lor. Lectia este ca trebuie sa te adaptezi in functie de clienti, sa te promovezi acolo unde ei isi petrec timpul, sa fii in pas cu trendurile. Iliescu a stiut cum sa fie pe val (sau a avut consilieri buni).

Adapteaza-ti oferta la cerintele clientilor

Inainte de ’89 erau cateva milioane de membrii PCR. Dupa revolutie “au disparut” toti, multi dintre ei recalificandu-se in aprigi aparatori ai democratiei. Pe atunci erau la moda la idealurile socialiste, colectivizarea si repartizarea egala a averilor. Acum se poarta democratia, dreptul individual la fericire si bogatie, sansele egale pentru a reusi in viata etc. La fel e si atunci cand incerci sa vinzi un produs clientilor. Preferintele consumatorilor se modifica in timp, iar daca produsul tau ramane neschimbat sunt sanse mari ca acesta sa fie dat la o parte de ofertele concurentei. Trebuie sa verifici mereu piata, sa stii ce asteptari au clientii de la tine si sa vii mereu cu ceva pe placul lor. Iliescu stie cel mai bine cum sa se adapteze cerintelor publicului.

Fii mereu in prima linie, in lumina reflectoarelor.

Nu stiu cum reuseste, dar Iliescu apare mereu pe la stiri. Ba o adunare a partidului, ba o conferinta, ba o discutie despre politicA. Cel mai tare mi se pare atunci cand isi sarbatoreste Iliescu ziua de nastere. Nu exista televiziune, ziar sau site de stiri care sa nu faca un reportaj despre ce si cum a facut politicianul de ziua lui. Asta da atentie din partea mass-media. Cate companii stiu sa ramana in atentia publicului fara campanii costisitoare de promovare?

Rufele murdare se spala in familie, nu in public.

De putine ori am vazut stiri despre Iliescu in care personajul era prezentat intr-o lumina negativa. Nu stiu daca a reusit sa controleze mass-media sau a fost foarte atent cu iesirile in public, dar tipul stie cum sa isi intretina brandul. Nu l-am vazut pe Iliescu facand pe nimeni tiganca imputita, nu l-am vazut lovind copii in public, nu l-am vazut cum mergea in vizita la Sorin Ovidiu Vantu, nu am auzit nimic despre vreo matusa Tamara. Mai mult ca sigur ca omul are destule pacate, dar a stiut sa si le ascunda, la fel cum orice companie ar trebui sa aiba grija de imaginea publica si sa se fereasca de scandaluri.

Inainte sa aruncam cu pietre trebuie sa retinem ca de la orice persoana putem invata ceva care ne poate ajuta in activitatea noastra. Important e sa fim dispusi sa vedem si partile bune, nu doar elementele negative.

Recomandă prietenilor!



12
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
zangaman
Vizitator

da, foarte bine punctat,domnul ILIESCU a stiut sa fie mereu in prima linie si sa aiba o imagine nepatata 🙂 bravo lui.
Scoala KGB probabil a fost mereu in spatele domniei sale si se vede 🙂

dan
Member

…sau a avut consilieri buni de cand lumea

trackback

[…] This post was mentioned on Twitter by Cristian China Birta, Marius Sescu. Marius Sescu said: Ce am invatat de la Ion Iliescu despre marketing (stiu, e funny) http://bit.ly/ciTgWD […]

Anticalofilul
Vizitator

ma intreb daca toate astea sunt gratis. eu cred ca a si platit ca sa i se faca un “brand”, adica un reportaj despre el, o stire buna, etc.

Paul
Vizitator

Iliescu nu a platit pentru niciun reportaj sau alte chestii de genul. El a facut plati in avans atunci cand a trebuit si apoi a devenit “sarac dar cinstit”.
Iar ontopic – Marius, in orice rau exista un bine. Depinde ce doreste fiecare sa vada.

Wanna
Vizitator
Wanna

Stii ce cred? Ca a avut un target prea usor de “amagit”, nu neaparat ca strategia lui a fost infailibila. In agitatia si haosul ala de dupa revolutie el reprezenta stabilitatea, calmul, increderea – poate tocmai prin faptul ca era similar regimului anterior. Incerc sa imi explic cum cineva care a orchestrat acel macel numit mineriade – daca erati prea tineri sa le tineti minte, pls cautati pe wiki – nu numai ca poate sa ramana cu o reputatie buna, dar poate sa scape de orice sanctiune. Iliescu are o imagine buna pentru ca a controlat media de atunci –… Citește tot »

cosminbardan
Member
cosminbardan

Probabil ai, cel putin partial, dreptate. Dar ramane totusi un adevar faptul ca in acele conditii s-a ridicat el si nu altul. Nu am a zice nimic despre intentiile lui, dar e, momentan, singurul om politic din tara asta. Pe al doilea l-ai mentionat. Restul fac politica dupa ureche, (doar) dupa interese si prin metode pur populiste.

steiul
Vizitator

Eu am mai invatat o chestie de la el: Atunci cand aceste strategii de mkt nu merg chemi minerii. Sincer sa fiu, Iliescu nu e un exemplu in sensul asta. Cum spuneau si cei de mai sus, el a aparut intr-o perioada in care informatia era mult secretizata si inca crede ca traieste in ea. Parerea mea..hîc.

trackback

[…] Ultimele articole despre A Posted in Stiri Tags: despre, Iliescu, învăţat, marketing « listă cu produse care trebuiesc boicotate You can leave a response, or trackback from your own site. […]