fbpx

Cea mai bună perioadă din luna pentru vânzări

Ea este, aşa cum e şi normal, începutul de lună.

Explicaţia? Majoritatea angajaţilor îşi primesc salariile la început de lună, deci predispoziţia către cumpărături e mai mare în această perioadă, faţă de sfârşitul de lună, când buzunarul gol îndeamnă cumpărătorii spre cumpătare. E adevărat, sunt mulţi care îşi primesc salariul de 2 ori, avansul şi lichidarea, dar sumele importante se încasează la început de lună.

vanzari

La americani e şi mai evidentă această creştere a vânzărilor la început de lună, cu un declin important spre sfârşitul ei. CEO-ul Walmart (un fel de Kaufland, Plus sau Cora la americani) afirmă că vânzările la final de lună sunt mai scăzute acum chiar şi faţă de anul trecut, semn că toate discuţiile despre criza economică sunt departe de final.

De fapt aşa cred şi eu, criza nu se termină când o anunţa politicienii la televizor, ci atunci când omul de rând începe să aibă mai multă încredere în veniturile proprii şi începe să aibă mai mulţi bani pe care îi poate cheltui.

Ce implicaţii are pentru marketeri faptul că oamenii sunt dispuşi să cheltuie mai uşor la început de luna? Foarte multe. Ca marketer poţi trimite newsletterele către clienţii potenţiali la început de lună, poţi demara promoţiile în primele 10 zile din lună, orice acţiune ce are ca scop realizarea unei vânzări poate fi realizată mai uşor în această perioadă.

Cu toţii luăm decizii în funcţie de banii pe care îi avem disponibili pentru cheltuieli. Trebuie să recunosc că şi eu sunt tentat mai degrabă în primele zile din lună să cheltui, faţă de ultimele zile, când sunt foarte atent la tot ce cumpăr pe lângă cele strict necesare.

Voi sunteţi influenţati de perioadă din lună atunci când faceţi cumpărături sau cheltuiţi fără griji?

Recomandă

3 Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *