fbpx

70% din consumatori își amintesc cel mult 5 reclame într-o zi (studiu)

Eu aveam impresia că românii și telespectatorii în general nu sunt înnebuniți după reclamele TV, mai ales când se uită la emisiuni din acelea care te țin în suspans, dar se pare că unii le găsesc utile, ba chiar caută online produsele promovate, după ce văd reclamele.

Ce zice studiul ăsta:

Reclamele TV sunt eficiente
80% dintre telespectatorii din Romania considera ca absenta reclamelor ar conduce la scaderea calitatii programelor TV, in contextul in care 40% dintre acestia petrec zilnic intre trei si cinci ore in fata televizorului.
3 telespectatori din 10 la nivelul regiunii sunt de acord ca plasarea de produse in timpul unui program ii convinge mai usor sa achizitioneze acel produs.

Inca nu a fost gasita durata optima a pauzelor publicitare
In general, consumatorii din regiunea CEEMEA ar prefera ca pauzele publicitare sa fie mai lungi si mai putin frecvente.
Furnizorii de continut TV trebuie sa gaseasca un echilibru intre ce isi doresc consumatorii si ce e util pentru branduri. Acest aspect este cu atat mai important cu cat raportul arata ca 70% din consumatori isi amintesc cel mult 5 reclame intr-o zi. Cel mai scazut procent la nivelul regiunii s-a inregistrat in Cehia si Polonia, unde 40% dintre repondenti isi pot aminti o singura reclama la finalul unei zile.

Brandurile TV de incredere sporesc gradul de implicare a publicului
Aproape 60% din consumatorii din regiunea CEEMEA sunt de acord ca brandul canalului TV este un bun indicator al calitatii continutului oferit. Cifra creste la 70% in randul publicului din Africa de Sud.
1 telespectator din 3 este de acord ca materialele publicitare difuzate pe canalele in care publicul are incredere au un impact mai puternic.

Publicitatea TV este mai eficienta daca este difuzata pe mai multe ecrane
70% dintre romani considera ca difuzarea spoturilor publicitare pe mai multe canale in acelasi timp are un impact mai mare. Aproximativ acelasi procent a fos inregistrat in Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite si Bulgaria, telespectatorii fiind de acord asupra impactului sporit al campaniilor integrate.
Rezultatele studiului arata ca 50% dintre telespectatorii chestionati au intrat online sa caute un anumit produs sau serviciu imediat dupa ce vazusera reclama respectiva la televizor. Cifra creste la 70% dintre telespectatori in Bulgaria.

Viitorul este personalizat
80% dintre participantii la studiu si-ar dori sa poata sari peste anumite reclame, pentru a alege sa le vizioneze pe cele pe care le considera relevante.
60% dintre romani sunt interesati sa urmareasca reclame adaptate profilului lor personal, tendinta confirmata la nivelul intregii regiuni.
Jumatate dintre repondenti şi-ar dori sa poata actiona imediat dupa ce au vazut o reclama TV, prin intermediul unui buton de pe telecomanda care sa le permita sa achizitioneze direct produsul sau serviciul promovat.
Peste 50% dintre consumatorii din Polonia, Emiratele Arabe Unite si Africa de Sud considera ca reclamele cele mai memorabile sunt cele care li se adreseaza direct, demonstrand beneficiile continutului personalizat – atat pentru telespectatori, cat si pentru branduri.

Studiul The Future of TV Advertising a fost realizat pe un eșantion de 3000 de repondenti din zece tari din regiunea Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa (CEEMEA) – Romania, Bulgaria, Republica Ceha, Ungaria, Polonia, Rusia, Africa de Sud, Turcia, Ucraina si Emiratele Arabe Unite. Mai multe detalii pe www.discoveryinsights.com

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *