fbpx

La finalul lui 2019 am cumpărat un televizor Philips de 165 de centimetri, și mă gândeam atunci că am exagerat un pic cu dimensiunea și bugetul alocat, nu vom apuca să îl folosim suficient, că eram mereu plecați de acasă. După câteva luni a început pandemia și continuarea o știți cu toții, am consumat divertisment pe pâine acasă: filme, seriale, muzică și jocuri în sufragerie.

Și producătorii de filme se adaptează. WarnerMedia va lansa în 2021 toate filmele simultan, atât în cinematografe cât și pe HBO Max, iar Disney+ va lansa o mulțime de seriale noi pe platformă în următorii 2-3 ani, cu supereroii Marvel și cu personaje din universul Star Wars. Am putea spune că e încă un cui în sicriul cinematografelor, dar eu zic că pandemia doar a accelerat trendul început de Netflix.

Se discuta de câțiva ani despre lansarea simultană a filmelor din cinematografe și pe platformele de streaming, dar cinematografele s-au opus până acum, dețineau controlul și vânzările de bilete.

Pandemia a schimbat totul, probabil în 1-2 ani, chiar dacă cinematografele se vor redeschide, va fi ceva normal să poți vedea ultimele filme direct la tine acasă, la maxim o săptămână după premiera de la cinema, plătind o sumă mult mai mică.

Wired spune că va fi o epocă glorioasă și pentru piraterie, în ideea că tot ce apare pe platformele de streaming poate fi găsit la 1-2 zile și pe torenți.

Eu cred că mulți vor plăti 10-15 lei pentru a vedea ultimele filme în confortul propriei case, imediat ce apar. Pentru o ieșire la cinema oricum cheltuiai un jur de 100 lei de cuplu pentru bilete, popcorn, sucuri și ce mai era. Da, mergeam la cinema pentru experiență, nu doar pentru film, dar după pandemie va mai trece ceva timp până vom fi iar suficient de relaxați să stăm în fotolii, alături de niște străini.

În concluzie investiți în sisteme audio și video bune pentru acasă, veți avea ce vedea în următorii ani pe ele. Cinematografia se mută în sufragerie.

RECOMANDĂ
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

3 Comentarii

  1. E ceva mai complicat cu cinematografele. Profitul filmelor vine de la cinematografe, care la rândul lor plătesc pentru a difuza filmele. Cinematografele își scot banii din ce vând pe acolo, nu din prețul biletelor. Pentru a impune circuitul ăsta au condiționat inclusiv premii (gen Oscar) de difuzarea filmelor în cinematografe – aici părerile sunt împărțite, cei ce nu folosesc streaming sunt împotrivă, normal.

    Serviciile de streming sunt profitabile doar când se produc filme pentru streaming, adică după un alt tip de business și nu e cazul blockbusterelor. Să produci normal un film/serial și să-l arunci pe streaming, în sistemul actual, e pierdere garantată. Au încrcat americanii cu abonamente la cinema, practic să plătești un preț și să vezi mai multe filme și n-a fost fezabil.

    Una dintre probleme după părerea mea sunt blocajele pe regiuni și exclusivitățile – astea și DR-ul duc la piraterie, nu neapărat prețul. Dacă aștepți ca filmul să facă ocolul lumii la cinema până să fie scoase discuri, sunt toate șansele să cauți surse alternative, că uiți de el în câteva luni.

    Streamingul o să aibă succes când o să fie ieftin și o să ai tot conținutul. Dacă trebuie să plătești 3-4 servicii de streaming tot scump e, chiar dacă fiecare dintre ele are preț rezonabil.

    • Astea erau valabile înainte de pandemie. Ai dreptate, profitul cinematografelor venea din mancare si băuturi, dar aveau putearea, că puteau garanta rulaj pentru filme. Dacă pierd avantajul ăsta nu prea mai pot forța mâna producătorilor. Pe viitor probabil serviciile de streaming se vor consolida, dar cum ziceai și tu, dacă ar lansa un film disponibil la nivel mondial peste tot, în aceeași zi, la un preț mic, cred că ar vinde.

Lasă un comentariu