Am avut un client cu care am colaborat vreo 2 ani pe zona de marketing online, SEO onsite, content marketing, newslettere, dar la un moment dat a decis că se poate ocupa intern de magazinul online și am întrerupt colaborarea.
Evident, nu s-a mai făcut nimic după aceea, vânzările au scăzut, a revenit recent la noi să îl ajutăm cu niște newslettere de sărbători, și era mirat că oamenii nu mai deschid emailurile lor, nu mai interacționează cu brandul, nu mai comandă. Și faza e simplă, clientul final simte că îți amintești de el doar când vrei să îți atingi targetul.
Nu degeaba eu îmi bat capul să le explic clienților că trebuie să creeze conținut de calitate pe site tot timpul anului, nu doar când au campanii sau le scad vânzările.
Nu degeaba le zic că newsletterele aduc vânzări, dar trebuie să fie utile și pentru destinatari, nu doar pentru expeditori.
Nu degeaba zic că relațiile se clădesc în timp, nu e suficient să arunci niște mesaje pe pagina de Facebook.
Nu mai zic de calitatea conținutului, în 2020 dacă te limitezi la poze luate de pe net și clișee ești ignorat, ai nevoie de conținut autentic, de video și foto creat special pentru brandul tău, de mesaje gândite pentru audiența ta.
Adevărul e că oricine poate scrie pe un site, blog, newsletter sau o pagină de Facebook, dar partea grea e să ai o strategie de marketing, să stabilești direcții pe care le urmezi, să monitorizezi progresul, să creezi conținut care atrage oamenii.
Văd greșeala asta la multe firme, au impresia că e suficient să posteze din când în când pe Facebook poze frumoase cu ceea ce vând ei și oamenii se vor grăbi să cumpere. În realitate, ca să crești un brand trebuie să comunici frecvent cu ai tăi consumatori, și să ai o strategie pe termen lung. Nu doar de Crăciun.