fbpx

Clienti noi si clienti vechi

La operatorii de telefonie mobila, daca esti abonat nou poti sa iti iei un telefon la un pret mic, pe langa multe alte avantaje si oferte promotionale. Daca esti un client vechi, care plateste abonamentele constiincios timp de ani de zile la timp, primesti o reducere mica din pretul de achizitie al telefonului, daca semnezi un contract de fidelizare. E normal, operatorii telecom vor cat mai multi clienti noi, clientii existenti nu mai prezinta acelasi interes.

Daca iti faci abonament la un serviciu de internet/cablu/telefonie fixa, primesti reducere 50% pentru abonament in primul an de contract, pachete cu canale TV suplimentare bonus, internet la viteza mai mare nu stiu cate luni etc. Daca in schimb esti un client vechi, care achita lunar factura fara sa comenteze, nu primesti nimic. E normal din nou, clientii noi sunt valorosi, in cei vechi si fideli nu se investeste.

Totusi, care clienti sunt de fapt mai valorosi? Cei noi care vin si pleaca in functie de ofertele aparute la concurenta, vanatorii de promotii,  sau clientii vechi, fideli brandului, care iti aduc venituri constante, care iti recomanda produsele si serviciile prietenilor si cunostintelor?

Uite de aia sistemele gen Groupon pot afecta o afacere. Recompenseaza clientii noi, ii atrag, dar nu ofera nimic clientilor fideli. Iar vanzarile, vanzarile s-ar prabusi daca nu ar exista clientii fideli.

Pana la urma care clienti sunt mai valorosi, cei vechi sau cei noi? Eu as alege prima varianta, desi cercul e vicios si afacerile au nevoie mereu si de clienti noi.

Recomandă

5 Comentarii

  1. Sti care e partea misto, ca acum datorita portarii numerelor sunt vesnic client nou, si vin si din retea concurenta, asa ca oferte garla. Daca nu sunt instare sa pastreze clientii vechi solutii se gasesc.

  2. Toti clientii sunt importanti – ei platesc. Faptul ca unele firme “uita” de clientii vechi tine de modelul lor de business.
    Unii fidelizeaza clientul altii nu, cel care plateste pentru servicii proaste e de vina.
    De ce sa platesc abonament de 50 EURO pe luna timp de 2 ani pentru un iPhone 4? Fie pentru ca imi permit fie pentru ca sunt putin “ciupit”

    Ma intreb ce ar zice Seth Godin despre aceasta discutie… 🙂

  3. Pentru companiile de telefonie mobila, clientii noi cred ca sunt mai importanti, fiindca rata de abandon(schimbare operator) este suficient de mica ca sa nu le afecteze cifrele. Eu zic ca deciziile astea sunt calculate si au numere in spate care sa le sprijine.

    Nu te gandi ca daca un client nu e multumit, o sa se schimbe neaparat anumite decizii. In afacere trebuie sa te uiti si la numere.

    • True. Cum ar fi daca ne-am schimba cu totii abonamentele in fiecare an? Cred ca s-ar schimba ofertele de fidelizare. Uite, eu sunt multumit dar parca as schimba ceva asa, de dragul schimbarii. 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *