O companie a analizat 1.8 milioane de conturi de Instagram din 82 de țări, iar rezultatele nu sunt prea încurajatoare pentru companiile ce investesc masiv în asocierile cu influenceri: la nivel mondial 57% din conturile analizate au cumpărat followeri, comentarii sau au folosit bots pentru a crește interacțiunea pe conturile lor de Instagram. E o întreagă industrie în spate, umflată artificial doar pentru ca falșii influenceri să obțină bani sau diverse beneficii de la branduri.
Și ceva amuzant pe tema influencerilor de carton:
Rezumând, companiile bagă bani în influencer marketing ca să primească like-uri și comentarii de la roboței din Rusia, în locul interacțiunii reale. Succes maxim. Știu, sunt și influenceri reali, oameni care când pun o poză sau roagă comunitatea să facă ceva chiar mișcă lucrurile, dar e tot mai greu să îi găsești. Din ce văd încep și companiile să se prindă de asta, și preferă să lucreze cu influenceri ce au zeci de mii de followeri, dar generează mai multe rezultate decât cei cu milioane de followeri.