“Closca cu puii de aur”, noua imagine a brandului Agricola Bacău

23 Comentarii

  1. Hmm. Ideea e cu potențial și pare interesantă, cu punerea în practică nu sunt prea convins. Chestiile alea galbene ce ar trebui să fie!? Ceva nu se leagă la fontul cu care e scris „Agricola” plus că fontul sloganului e banal, inestetic și nu se pupă deloc cu cel de la „Agricola”.
    Poziționarea elementelor grafice e ciudată rău.

    • Chestiile galbene reprezintă Cloșca cu pui de aur stilizate, din ce scrie în comunicat. Nici eu nu știam cu ce să le asociez până am citit comunicatul, credeam că sunt singurul care nu are viziune.

  2. Cred ca si „totemul” din fata sediului, tot in banii asta este inclus. Presupun ca la fel si obiectele pentru signalectica (design+productie+montaj, etc) in magazine, hale si la sediul principal. Rebrandingul de companie poate fi destul de costisitor. Poate au mai avut si parte de sesiuni de brand engagement. Si astea presupun oarece costuri. Toate adunate, poate dau asa o suma. Nu cunosc detalii oficiale despre acest proiect de rebranding, doar mi+am dat cu parerea. 🙂

    • Păi toți venim cu opinii, nu am detalii din interior. Sper să fi făcut și ședințe, strategii de implementare, nu doar un manual de identitate care să ajungă prăfuit într-un sertar. Oricum, aveau nevoie de o schimbare de imagine, o să vedem în timp dacă a fost cea mai bună alegere.

  3. Puii aia mi se par destul de ok si ma pot duce cu gandul la Avicola. Dar frunza verde in niciun caz! Este un simbol care ma duce cu gandul, automat, la farmaceutica, produse de sanatate, nu neaparat la prospetime.

  4. Ceea ce prezinti tu in acea fotografie nu reprezinta in niciun caz logotipul Agricola. In acea poza putem vedea simbolul Agricola. Logotipul sau wordmark-ul este definit ca un text, un type folosit cu scopul identificarii unei companii, a unei institutii sau a unui produs. Cu ajutorul unui proces de branding bine realizat, acest text, type va deveni(in timp, bineinteles) imaginea companiei, institutiei sau produsului respectiv. Discutia despre logo, logotip, simbol, icon este una foarte lunga insa ma asteptam sa stii aceste diferente minime inainte sa postezi…mai ales ca ai ceva experienta in domeniu si pe deasupra lucrezi si intr-o agentie care ofera servicii de branding(pe langa alte servicii).

    • Eu știam așa despre logotip:
      Forma grafica distinctiva (sigla, desen, simbol etc), ce imbraca o varietate larga de forme, culori, dimensiuni etc, si care are rolul de a defini intr-o maniera unica si specifica identitatea unui produs, a unei marci sau a unei firme. Logotipul marcii asociaza, de regula, un nume (sau initiale), un grafism specific, un sistem de culori si, adesea, un simbol. Insemnele distinctive ale firmei, formele si culorile pe care le imbraca logotipul provoaca emotii, genereaza senzatii, evoca imagini.

      Din informațiile găsite am concluzionat că cloșca cu puii ăia vor fi folosiți pentru a identifica compania, a o diferenția, de asta îi spun logotip. Fontul folosit pentru nume și slogan la identitatea corporate mi se par prea generice pentru a putea fi considerate ca speciale.

      Acum spune-mi tu unde mă înșel?

  5. Cam ciudate elementele. Sunt curios însă cum vor arăta pe ambalaje/ce culoare vor avea ambalajele. Îmi place logoul actual, era sugestiv; nu cred că era musai nevoie de un rebanding. Cine știe însă care au fost motivele, poate au primit certificări și/sau vor să lanseze produse noi. Verde = produse „eco” aka pui care nu sunt crescuți doar în întuneric?

  6. Daca nu as sti despre ce brand e vorba, nu as asocia imaginea cu ce face Agricola de fapt. Mi se pare exagerat pentru un pui.

  7. Mariusake, nu e deloc mai simplu. E stilizat, deci mai greu recognoscibil. Asta nu înseamnă mai simplu. Precum zisei, era mai bine nainte.

    De fapt, întrebarea e cui îi pasă de fapt de logo-ul ăsta nenorocit și cine e interesat de calitatea produselor. Ambalajul face diferența, însă de multe ori prea mult lapte praf în iaurt strică. La fel și la băeții ăștia dela Bacău. Chiar era necesar rebrandinul ăsta?
    Duce-va la creșterea vânzărilor? CUM?!

    • Dacă s-au făcut și niște studii de piață legate de noile ambalaje s-ar putea să ducă și la creșterea vânzărilor. Altfel, poate nu se dorea doar creșterea vânzărilor, ci și schimbarea imaginii companiei. Uneori faci rebranding doar pentru că vrei ceva nou.

  8. Imi place sloganul identitatii corporate, insa am o problema cu fontul avand in vedere ca „neam de gospodari” e o moldoveneasca molcoma si da spre arhaisme, ma cam zgarie la ochi fontul cam tehnic, zic eu. Ouale si mi-e mi-au dat de gandit pana am citit despre ce-i vorba, adica, fiind vorba de gaini, si ele fiind oarecum mustar asa si cu mot nu stiam ce sa cred. Dupa ce am citit explicatia insa am inteles, problema nu e la concept, e la ilustrare: 3D, pe statuieta aceeia se intelege foarte fain, au combinat silueta de puisor cu oule de aur. Ok. Dar in logo nu da bine, lipsesc ceva umbre si lumini si efecte in photoshop.
    Ca sa trec la identitatea de produs …, nu inteleg ce treaba are frunza cu puiul, dar poate sunt eu inca sub impresia crunta a frunzei din Gradina Carpatica:) Daca punea un puisor zglobiu in picatura aia de apa, sau un varf de cioc de gaina iesind asa milimetric de sub frunza, something pentru noi astia care avem nevoie de subtitrare:) Ma uit la ea si ma gandesc la mazare congelata – primul lucru care mi-a venit in minte. Dar poate pe punga va fi undeva un cap de pui, sau altceva de pui. De aratat, arata foarte bine, dar nu sunt sigur c a transmite ce trebuie.

  9. mie nu imi spira nimic natural, picatura giganitca de roua pe frunza o asociez cu cantitatea uriasa de ingrasaminte cu care sunt indopati puii si ma duce cu gandul la dezechilibrul hormonal a fetelor de 7 ani la care incep sa le creasca sanii. Daca ar fi desenat un pui care ciuguleste dintr-o palma plina de graunte ar fi fost un impact mai realist, dar asa consider ca au batut campii 🙂

  10. Am citit toate comentariile de mai sus si se vad diferentele de background la fiecare. E totusi si un lucru bun, multi analizand din perspectiva clientului, cea care cu adevarat conteaza. Putem noi, marketerii sau designerii, sa ne dam cu parerea cat vrem ca nu prea conteaza. Ma gandesc ca in aia 200k au intrat macar niste focus grupuri daca nu si un research cantitativ si ca au creat pentru client nu pentru portofoliu. Despre suma nu pot sa spun decat ca e rezonabila, avand in vedere talia clientului, portofoliul de produse, parcul logistic si numarul de magazine ce trebuiesc toate branduite.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *