Se mai aude ceva de colaborările pe termen lung cu influenceri?

Acum câțiva ani se spunea că următorul pas în campaniile cu bloggeri, vloggeri și influenceri din rețelele sociale va fi colaborarea pe termen lung cu brandurile preferate. Știți voi, povestea aia cu alegerea de către companii și agenții a unor ambasadorii de brand dintre oamenii vizibili din online, cu care să colaboreze constant, nu doar când au Black Friday sau promoție 2 plus 1 gratis.

Cu puține excepții, nu prea am văzut să se concretizeze asta, majoritatea brandurilor sar din floare în floare, încercând să găsească influencerul potrivit, care să genereze ROI 1000 la sută. Uneori e vina agențiilor, alteori a oamenilor din companie, cert e că văd prea multe postări cu influenceri ce promovează chestii cu care nu au nici legătură, și campaniile ies prost. Produse pentru copii promovate de influenceri ce NU au copii, băuturi alcoolice promovate de oameni ce NU beau, recenzii de mașini făcute de oameni ce NU au permis, gadgeturi testate de oameni care NU știu cum să le folosească, și lista continuă. Și nu înțeleg de ce.

Înțeleg să renunți la colaborările cu influenceri ce nu livrează sau o dau în bară prin online. Înțeleg că agenția are un cuvânt de spus, mai mergi pe mâna ei ca și client, teoretic agenția știe mai bine decât oamenii din companie cine s-ar potrivi cu produsul și mai ales, de ce.

Ce nu înțeleg eu este de ce nu fac brandurile planuri pe 6 luni – 1 an pentru strategia de promovare online, și după aia să meargă la influencerii care deja folosesc produsele lor, pentru a colabora pe termen lung, indiferent de campaniile pe care le vor avea.

Sunt sigur că ar ieși mai ieftin și la costuri, că vorba aia, și influencerul sau bloggerul oferă un discount mai mare când știe că va avea de lucru un an, iar pe termen lung brandul are de câștigat mai mult ca credibilitate, prin asocierea constantă cu aceleași persoane, ce oricum foloseau produsele lor.

Și mie, în cazul acestui blog, mi-ar conveni mai mult o colaborare pe termen lung gen vrem să avem anul ăsta 6 articole pe blog în perioadele astea plus un banner permanent în sidebar plus 30 de postări în social media despre produsele noastre, decât să fac campanii lunare cu diverse branduri. Oricum nu trăiesc doar din blog, dar mi-ar fi mai ușor, știu că primesc niște bani garantat și eu îmi văd de treabă, adică crearea de conținut.

De exemplu sunt fan și folosesc constant produse și servicii de la Huawei, Canon, Garmin, eMag, BitDefender, Audi, Lenovo, Coca Cola, Heineken, Cotnari, Alexandrion, Adidas, New Balance, ING, Banca Transilvania. Mi-ar fi chiar ok să mă asociez cu ele, pentru că le cunosc și aș știi despre ce să vorbesc. Nu am nevoie de un brief de campanie ca să știu ce trebuie scos în evidență, știu ce puncte tari și ce puncte slabe au. Mai sunt și altele, astea mi-au venit rapid în minte.

E fix ca în cazul vedetelor offline care sunt imaginea unor branduri, doar că pe online poți lucra simultan cu mai mulți influenceri.

Idei, păreri, de ce sunt așa de puține branduri ce vor să colaboreze pe termen lung cu aceiași influenceri care deja sunt fani ai produselor brandului?

Recomandă prietenilor!



Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
Notify of