fbpx

Când vrei ca totul să fie totul perfect

Mă gândeam zilele astea că sunt mulți oameni de afaceri ce tot amână să facă lucruri deoarece vor ca totul să fie perfect. E ok, și eu sunt perfecționist, doar că în timp am învățat că trebuie să mai las de la mine, am învățat că de multe ori e suficient să lansezi un lucru suficient de bun de la care poți crește, te poți dezvolta, decât să tot aștepți până când totul va fi perfect. Pentru că altfel pierzi multe ocazii, posibilități.

Conceptul de MVP – minimum viable product e folosit mai ales în programare, afaceri, dar poate fi utilizat cu succes și în marketing sau orice alt domeniu în care vrei să lansezi ceva pe piață. Atunci când ai o idee e mai ok să o dezvolți suficient de mult încât să poată fi testată de oameni, pentru a primi feedback și a vedea dacă merită să o dezvolți, să o transformi în ceva perfect.

Faza e că văd mulți oameni blocați în idei ce s-ar putea sau nu să prindă pe piață, dar meșteresc atât de mult la ele, le analizează, le refac, și de multe ori pierd trenul.

Avem un client ce de 2 sau 3 ani vrea să facă un clip video de prezentare pentru afacerea lui, dar vrea ca totul să fie perfect și tot schimbă conceptul, oamenii cu care lucrează. Între timp trendul cu trebuie să ai video pentru afacerea ta trece, probabil în câțiva ani vom discuta despre prezentări cu augmented reality, dar el tot la clipul acela se va gândi.

Alt client lucrează de 1 an la conceptul noului site pe care îl vrea. Am făcut propuneri de grafică, le-a acceptat, între timp s-a răzgândit, am refăcut, se mai gândește, iar el stă cu același site învechit realizat acum 8-9 ani de zile și pierde clienți potențiali, afaceri, în loc să lanseze un site decent și să crească de acolo.

Chiar și site-ul nostru la Advertica e un fel de MVP, știm că mai trebuie lucrat la el, că ar putea fi mult mai bun, dar l-am schimbat pentru că era timpul, momentan e decent, și când vom mai apuca vom trage să îl îmbunătățim.

Și lista continuă, sunt o mulțime de oameni ce vor să lanseze chestii, să facă lucruri, dar tot amână până când totul va fi perfect, deși clipa aia s-ar putea să nu vină niciodată. Nu doar în afaceri, ci și în viața personală.

Ideea e simplă, dacă vreți să demarați un proiect, o afacere, să testați ceva nu așteptați momentul când totul va fi gata, lansați ceva suficient de bun și creșteți de acolo, altfel pierdeți timp, bani, clienți. Timpul oricum trece.

Recomandă

3 Comentarii

  1. Am inceput sa citesc cartea ” De la lectura la bani ” – de Burke Hedges , o carte de dezvoltare personala online gratis .
    Citez din carte : ”Cel care citeste va avansa , devenind unul dintre cei care au .”

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *