Are Cristina un articol despre email marketing și cum unii au renunțat la trimiterea de newlettere în defavoarea Facebook, și acum regretă, că pe Facebook reach-ul e pe bani de ceva timp, pe când email marketingul e un canal de comunicare direct, unde mesajul tău ajunge la client fără a fi condiționat de platforma folosită. Pe scurt da, newsletterele încă funcționează, ba chiar funcționează bine, dacă oferi conținut util pentru destinatari, nu faci spam aiurea și nu trimiți emailuri către baze de date luate cu adrese de email de pe net.
La noi sunt încă multe companii ce nu s-au deșteptat, tot trag de social media și hai să ne promovăm pe orice platormă mai apare mâine, dar când am început să lucrăm la agenție și cu clienți de afară am fost surprinși să vedem cât de multă atenție acordă listelor de emailuri cu clienți, cum le structurează frumos, le segmentează, cum au planuri de trimis newslettere în funcție de interesele oamenilor, de evenimentele importante din societate și așa mai departe.
Nu zic că email marketingul e mai bun decât Facebook, zic doar că fiecare canal de comunicare are rolul lui în mix. Chiar și în România am avut clienți ce organizau evenimente offline pentru medici unde trimiteau newslettere constant și rata de deschidere era de 40-50%, că oamenii erau interesați de ele. Sau magazine online de nișă ce trimit emailuri când aduc produse noi și au minim 2-3 comenzi, chiar dacă baza lor de date are doar câteva sute de adrese de email.
Și trimisul de newslettere funcționează bine atât pentru companii cât și pentru bloggeri.
Eu încă trimit emailuri cu Mailchimp o dată pe săptămână, un fel de rezumat cu articolele de pe blog plus idei, gânduri, vă puteți abona aici. Faza e că nu primesc multe răspunsuri înapoi în mod direct, dar sunt clienți care au vrut să lucreze cu mine pentru că li se par interesante emailurile trimise, cum gândesc, sau oameni care îmi zic că nu mai au timp de Facebook, dar citesc articolele via email, când au timp și chef.
În final email marketingul e un canal de comunicare direct, ideea e să oferi plus valoare.
Dacă vreți recomandări de servicii aveți Mailchimp sau Moosend pentru firme (2000 sau 1000 de adrese de email în pachetele gratuite).
Nu am o încheiere, nu e o pledoarie pentru email marketing, zic doar că dacă aveți o afacere, vindeți produse sau servicii și clienții vă oferă adresa lor de email și acordul de a comunica cu ei să nu neglijați newsletterele din când în când, măcar 2 pe lună, pe termen lung e un canal de comunicare sigur, care va funcționa indiferent de ce platforme vor veni și vor pleca.