fbpx

Cum aducem cititorii pe site, dacă ei se informează doar de pe Facebook

Se tot discută de ceva timp despre chestia asta. Oamenii s-au obișnuit să se informeze direct de pe Facebook, numărul de cititori care intră pe site-uri e în continuă scădere. Cum te lupți cu Facebook, cum faci să îți păstrezi audiența? 

Răspunsul pe scurt e că nu te lupți cu Facebook și restul rețelelor sociale, ci lucrezi împreună cu ele, te folosești de mecanismele lor de propagare a informației pentru a ajunge la audiența ta, a o fideliza. Asta e lumea în care trăim, totul se învârte și jurul newsfeed-ului, al aplicațiilor mobile. Oamenii folosesc în medie 10 aplicații pe zi pe telefon, sunt puține șanse ca ei să intre fix pe site-ul tău, deci trebuie să mergi tu acolo unde ei își petrec timpul.

Dacă ai fani ce folosesc Snapchat ok, du-te acolo, comunică vizual și convinge-i să intre și pe site, să rețină numele tău. Dacă audiența ta e pe Facebook crează mesaje speciale pentru rețeaua asta, conținut foto și video, dar asigură-te că fanii află de conținutul bun, care este exclusiv pe site. Convingeți cititorii să se aboneze la newsletter și asigură-te că le trimiți articole atât de bune încât vor reveni pe site, dornici de mai mult.

În goana după virale și titluri care fac senzație, conținutul bun încă are o șansă, dacă e ambalat cum trebuie, de exemplu Profit.ro și PressOne s-au ridicat frumos în ultimul an, fără cancan, mizerii și clickbait, doar cu articole de calitate. Și mai sunt și alții, deci se poate.

Încă o chestie, mai ales pentru bloggeri și vloggeri. Chiar dacă nu scrii sau produci conținut video zilnic, e important să ai un program bine stabilit. Dacă scrii un articol/faci un vlog pe săptămână, încearcă să îl publici mereu în aceeași zi, pentru ca cititorii și fanii fideli să știe când vor primi doza. Dacă faci azi un articol super tare și următorul apare peste 3 luni să nu te miri de ce lumea te-a uitat.

Și câteva sugestii, dintr-un articol ce merită citit cap-coadă dacă vă ocupați de crearea de conținut pe internet – Strategies to deal with losing readers through the newsfeed evolution.

Branding is more important than ever. Strong names like The Economist and Ebony command attention in any channel.

Turning content over to Facebook or Apple not only jeopardizes economic models but also dis-intermediates the direct customer relationship. Publishers need to get creative to find new ways of maintaining a direct connection to their readers.

Publishing in newsfeeds won’t make up for subscription and ad revenue losses but this is where the new readers will be. A strategy would be to use these channels for brand-building like W, and provide highly-engaging content that would prompt a reader to go back to a website for more.

Publishers need to shed the idea of having a “publication” and embrace the transition to a multi-faceted, multi-media brand.

Voi cum vă convingeți cititorii să revină pe site?

Recomandă

2 Comentarii

  1. Cred ca cel mai bun raspuns se afla la ei. Eu nu fac mare lucru, mai dau un share pe facebook cand imi aduc aminte. Ce-i drept nu am un numar impresionat de cititori dar nici nu ma zbat prea tare. Deocamdata.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *