Anul trecut s-a discutat foarte mult în social media despre modalitățile prin care un brand poate crește numărul de fani ai paginii sale de Facebook, una din cele mai controversate metode fiind cumpărarea de fani. Personal nu încurajez creșterea artificială a numărului de fani, dar dacă un brand își dorește să obțină rapid fani reali pentru pagina sa de Facebook există soluții mult mai simple și mai eficiente, puse la dispoziție chiar de Facebook prin platforma proprie.
Singura condiție este ca pagina de Facebook a brandului respectiv să aibă deja un număr de fani existent, cel puțin 1000-2000. După aceea totul ține de buget și de cum veți folosi pagina de Facebook pentru a menține relația cu fanii voștri.
Pe scurt, folosind Sponsored Stories puteți seta ca persoanele care sunt prietenii cu fanii existenți ai paginii voastre de Facebook să vadă în feedul lor de știri reclame ca cea de mai jos. Pentru pagina de Facebook proprie (1500 de fani), reclama mea ar putea fi afișată la peste 570.000 de prieteni ai fanilor existenți.
Sunt mult mai multe șanse ca o persoană să dea Like paginii voastre de Facebook pentru că prietenii ei au făcut-o deja, iar dacă veți posta conținut interesant pe pagina de Facebook brandul vostru va avea de câștigat. Oricum ar fi, e mult mai eficient decât să cumpărați fani falși pentru pagina de Facebook, care nu vă aduc nici un beneficiu.
Ca idee, în vreo 10 zile am obținut peste 1400 de fani pentru pagina de Facebook a unui client ce avea 4700 de fani, cu un buget zilnic de aproximativ 10 lei.
Mă repet, goana după un număr mare de fani pe Facebook nu ajută, dacă brandul nu interacționează cu fanii respectivi, nu știe cum să folosească pagina de Facebook pentru a genera vânzări, dar dacă vreți fani, rulați o campanie prin Sponsored Stories, în loc să îi cumpărați la kilogram.
Eu am cheltuit 10 de dolari pe fix 5 fani. Tare aş vrea să ştiu cum ai făcut targetarea de ţi-a ieşit aşa de bine, că eu am cheltuit banii de pomană.
Păi nu am făcut mare lucru la targetare, doar am bifat România și am setat să apară Sponsored Stories la prietenii fanilor. Atunci când creezi un anunț clasic pentru o pagină de Facebook îți apare la sugestii să apară și ca Sponsored Story pagina de Facebook promovată, de acolo au venit 90% dintre fani. Anunțurile clasice din dreapta nu au adus decât 10% dintre ei, alea nu prea au convertit.
Mă gândesc că în cazul tău poate avea legătură și cu numărul fanilor existenți, pagina pe care am făcut campania avea 4700 de fani, pentru un artist, tu ai vreo 700 de fani, poate că după ce crește vei avea impact mai mare.
Ca şi Alex m-am jucat şi eu puţin cu campaniile pe Facebook, însă cu cele standard (reclame în sidebar) şi-am reuşit să obţin cam 1 fan/2RON. Cu Sponsored Stories n-am experimentat deocamdată prea mult, însă ce povesteşti tu sună mega fain. 🙂
Niste sugestii pentru cresterea feedback-ului si a engagementului pe paginile business poti sa ne oferi? Merci!
Ce spuneam în 2010 rămâne valabil și acum, cu mici corecturi. https://mariussescu.ro/2010/11/cum-sa-creezi-pentru-brandul-tau-o-pagina-de-facebook-atractiva/ Dacă este buget aș investi și în aplicații, concursuri pentru a populariza pagina și a crește interacțiunea cu fanii, plus că aș încerca să diversific mesajele, să nu fie toate doar conținut legat de brand, mesaje de cumpărare etc.
Suna bine di tăt. Mi-e frica doar ca acesta este un caz mai special (artist, deci cu audienta, numar de prieteni mare). In mod normal, asa cum spunea si Alex, nu ai cum atinge scorul acesta.
Stiam de povestea asta, insa niciodata n-am incercat-o. Chiar sunt curios sa vad daca iese ceva…
Ce se intampla daca nu avem un cod TVA si lasam necompletat in setari?
Dacă ești neplătitor de TVA tot trebuie să plătești TVA pentru facturile emise de Facebook, am înțeles că mergi la Registrul Comerțului, faci cerere și primești un cod pentru facturile din alte țări.
Administrez o pagina de Facebook care in 3 luni, plecand de la 0 (zero), a cumulat 10.000, prin FB Ads si Sponsored Stories. Deci se poate si e foarte simplu.