Am stabilit deja ce este de fapt social media, întrebarea următoare este cum o putem folosi? Zilnic apar rețele sociale noi, aplicații online, site-uri, deci e logic ca o companie care vrea să înceapă cu promovarea online să fie dezorientată, să nu știe de unde ar trebui să înceapă, ce aplicații să folosească. Din punctul meu de vedere e destul de simplu, testezi mediile sociale până descoperi ce se potrivește brandului tău, unde își petrece timpul liber publicul tău și unde ai cele mai multe rezultate.
Totuși, dacă e să ne uităm acum la cele mai folosite canale din social media în România, ele ar fi cele de mai jos:
Blogurile – site-uri cu articole afișate în ordine invers cronologică. Conținutul este actualizat frecvent de către bloggeri, cei care scriu în aceste jurnale electronice. Mulți cititori au mai multă încredere în articolele apărute pe bloguri decât în știrile din presă. Putem crea un blog pentru a informa rapid publicul despre noutățile ce apar în viața brandului de care ne ocupăm. De preferat este realizarea unui blog pe domeniu sau subdomeniu propriu, instalând WordPress, dar pentru început puteți crea un blog gratuit pe WordPress.com sau Blogspot.com.
Facebook – utilizatorii folosesc rețeaua socială pentru a păstra legătura cu prietenii, pentru a se informa, pentru a posta și a vedea fotografii cu cei apropiați, pentru a publica mesaje, pentru a se juca în rețea. Putem folosi Facebook pentru a crea o comunitate în jurul brandului pe care îl reprezentăm, prin intermediul unei pagini de Facebook. Atenție – persoanele își crează conturi personale pe Facebook, dar pentru branduri trebuie să creăm o pagină, care oferă mai multe avantaje – https://www.facebook.com/pages/create.php
LinkedIn – rețeaua de networking profesional este folosită de către utilizatori pentru a crea CV-uri online dar și o rețea de cunoștințe profesionale, utilă pentru găsirea unui job nou sau aflarea unei persoane cunoscute într-o firmă. Există pagini de companie și pe LinkedIn – http://www.linkedin.com/company/add/show. O companie poate folosi LinkedIn pentru recrutarea de personal, monitorizarea concurenței, obținerea de recomandări de la partenerii și clienții actuali, găsirea de parteneri, furnizori, clienți noi.
Youtube – serviciul de videosharing este folosit pentru a publica sau a vizualiza clipuri video. Un brand poate folosi Youtube pentru a încărca clipuri video de interes pentru publicul său: noutăți despre produsele sau serviciile lansate, clipuri video ce prezintă aspecte din viața companiei, știri.
Twitter – serviciul de microblogging este folosit în România mai ales de tineri, de către cei din industrii apropiate de online: comunicare, advertising, IT, PR,blogging, jurnalism. Utilizatorii folosesc Twitter pentru a posta mesaje scurte, linkuri către articole, clipuri video și știri. Twitter este util pentru a posta și a afla informații de ultimă oră, pentru a fi informat, pentru acordarea de asistență tehnică. De regulă în mediul online noutățile apar întâi pe Twitter, după aceea pe Facebook.
De la aceste canale ar trebui să plece un brand când își construiește o strategie de promovare prin social media. În timp va descoperi care sunt cele mai eficiente medii și unde merită să investească mai mult timp.
[…] Un post care îți da mura în […]
[…] unde își petrec ei cel mai mult timpul liber, unde puteți interacționa cu ei mai ușor. Alegeți mediile sociale care se potrivesc cel mai mult obiectivelor voastre și fiți activi […]
[…] nu de vanzari. Ca sa nu fiu “cel cinic”, recomand sa cititi de la M. Sescu – ce medii sociale folosim pentru promovare, Manafu – PR + Social Media = Love, de la Bogdana Butnar – La ce folosim Facebook, Google, […]
[…] fie restricționat, ba din contră, la unele joburi era parte din fișa postului să mă ocup de promovarea online, plus că sunt multe situații în care utilizarea social media de către angajați e benefică […]
[…] E un pas foarte important, de obicei prin recomandări veți obține primii clienți. De citit și Cum putem folosi social media în România pentru promovarea unui brand.Pe lângă anunțarea prietenilor despre serviciile oferite de firmă aș folosi cât mai multe […]