fbpx

Cum să faci bani din blog – varianta practică

Tot aud discuţii despre făcut bani din blog, dar adevărul e că puţini sunt dispuşi să muncească cu adevărat pentru a se întreţine din blogging. Majoritatea se gândesc că publică câteva articole şi advertiserii se vor îngrămădi la uşă lor. Nu merge așa.

cum sa faci bani din blogSursa foto

Prin 2008 am avut vreo 2 luni libere, în care am stat acasă. Nu aveam perspective de angajare imediată, nici nu mă agitam prea tare, trebuie să recunosc. În schimb începuse să mă pasioneze ideea de a face bani din blog. Și am început să îi fac. Cum?

Mi-am făcut media plan frumos cu informații despre blog, trafic, profilul vizitatorilor și subiectele abordate. Am inclus în el tipurile de bannere, linkuri, articole plătite și ce alte modalități de promovare pe blogul propriu îmi mai veniseră mie în cap în perioada respectivă și am început să trimit mediaplanul la diverse companii care credeam eu că ar fi interesate de reclamă pe blogul meu. 95% dintre ele nu mi-au răspuns, 3% m-au refuzat și 2% au fost interesate de o posibilă colaborare. După câteva emailuri am început să promovez unele produse și branduri, care aveau legătură cu ce scriam atunci pe blog.

Rezultatul – după 2 luni, când am tras linie, am constatat că câștigasem aproximativ 2 salarii decente la vremea aceea, doar din blog. Deloc rău. Atunci nu știam tot ceea ce știu acum. Atunci nu existau rețelele de marketing afiliat, nu erau atât de multe agenții care să facă campanii pe bloguri, iar social media era un termen de care puțini auziseră. Totuși, am făcut ceva bani. După aia m-am angajat, normal. Dar mi-am demonstrat că se poate.

Care e concluzia? Că dacă vrei să faci bani din blog se poate. Dacă vrei să te întreții doar din blogging o poți face. Totuși, nu te aștepta să fie ușor, simplu și să se întâmple peste noapte, nu te aștepta să vină advertiserii la tine pentru a colabora!

Succesul peste noapte vine de fapt în cativa ani, inclusiv în blogging!

Recomandă

10 Comentarii

  1. De acord … lucrand trei ore pe zi si alea trase de coada nu o sa faci veci bani, auziti ce am zis … VECI! Va spun din proprie experienta nu de alta!:)

  2. Ideea ta pare foarte buna si, daca tot ai aplicat-o, am cateva nelamuriri:
    1. cu ce argument ai convins brandurile sa se asocieze cu tine?
    2. ma gandeam ca intai sa dau o “monstra” firmelor, implicit sa le arat ca pot genera vanzari. Poate le generez vanzari, dar ce garantie am ca cei de la firma sunt sinceri si recunosc? Cum pot afla cata vanzare am generat? Stiu ca o varianta ar fi sa incerc intai marketingul afiliat, dar acolo nu e nicio forma din domeniul meu.

    • Sunt mai puține campanii pe bloguri care au ca scop imediat vânzările, majoritatea sunt făcute pentru notorietate, promovarea unei oferte, anunțarea unui produs nou etc. Ai nevoie de vizitatori și trebuie să arăți clienților că blogul tău influențează cititorii, că ai o comunitate în jurul blogului pentru care articolele tale contează, părerea ta este luată în seamă.

  3. Chestia asta cu notorietatea mi se pare betie cu apa rece 🙂 Eu, ca firma, n-as da sub nicio forma bani cuiva ca sa am notorietate. Notorietatea mi-o castig singura, prin calitatea produselor. De asta singura varianta si cel mai tare argument mi se pare generarea de vanzari. Dar cum pot dovedi chestia asta? 🙂

  4. @motolady – avem viziuni diferite. Ai cumpăra un produs bun dacă nu ai auzit niciodată de el? Dacă ai buget de 10.000 euro și vrei să faci o campanie online care să genereze discuții despre produsul tău, să audă lume despre el, ce faci? Pui bannere pe site-uri și plătești la mia de afișări sau le dai bloggerilor care scriu de regulă despre produse similare unul în teste, pentru a discuta despre el pe blog?

    Vrei vânzări? Intră pe marketing afiliat, vinde ceva și după aia du-te la firme cu statisticile care arată că blogul tău vinde.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *