De ce agențiile de PR fac campanii în social media și pe bloguri

Pentru că internetul, blogurile și social media au schimbat modul de comunicare al brandurilor cu clienții, au schimbat modul în care se generează conținut, au schimbat locul unde se petrece acțiunea. Oricine poate fi azi un creator, un generator de idei. Oamenii stau mai mult timp online, deci e logic să încercăm să îi influențăm unde își petrec timpul. Crizele de imagine ale brandurilor apar în rețelele sociale, deci are sens ca brandul să fie și el acolo dacă ține la imaginea sa.

La început campaniile pe bloguri și în social media în general erau făcute de agențiile interactive sau de cele specializate pe social media. Azi o agenție de PR care nu are competențe online e ca și inexistentă, de aceea tot mai multe campanii online sunt realizate sau cel puțin coordonate de agențiile de PR.

E trist însă că sunt unele agenții de PR care fac campanii online deși nu știu cum să comunice. Au prins trenul online-ului, dar nu au la bord oameni care știu cum circulă de fapt trenul ăsta. După aia apar clienții nemulțumiți care spun că online-ul nu e bun pentru ei.

Mi-a plăcut interviul cu Hortensia Nastase de la GolinHarris, sintetizează bine schimbările prin care trece PR-ul:

PR-ul se transforma si se reinventeaza in permanenta si, odata cu el, si rolul specialistilor care lucreaza in aceasta industrie. Daca in urma cu cativa ani PR-ul insemna in mare parte media relations si comunicate de presa, astazi oamenii de PR au un rol primordial in construirea perceptiilor despre branduri si companii, in influentarea si modelarea emotiilor si a ideilor, in construirea reputatiei.

„Cand un comentariu suparat pe un blog strange sute de mii de like-uri care iti afecteaza businessul, se cheama ca esti «Inside the War Room» aproape fara incetare. Iar ca specialist in PR, in anii ce vor urma, trebuie sa ai nervii tari, sa cunosti in amanunt terenul pe care te desfasori si sa gasesti rezolutii rapide, corecte si creative”, mai spune managerul.

Practic, cea mai mare schimbare in PR este faptul ca ca orice persoana devine generator de continut si, deci, influentator.

„Acest fapt ne-a transformat pe noi, oamenii de comunicare, din emitatori in interlocutori. Intr-o lume in care informatia circula in timp real si un simplu mesaj in social media poate genera zeci de mesaje negative, rolul nostru nu mai este doar sa livram mesaje, ci sa interactionam, sa emotionam, sa convingem si sa conectam”…

Sunt curios, oare unde va ajunge PR-ul în 5-10 ani?

Recomandă prietenilor!



4
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
girmacearazvan
Member

In 5-10 ani PR-ul va creste poate la 8 ( PageRank-ul 🙂 )

Andrei
Vizitator
Andrei

Nu doar agentiile de PR fac social media, toti fac social media acum. Daca ai cont pe FB și Twitter in 2-3 luni zici ca esti specialist. De fapt am vazut traininguri de SM facute de oameni care nu aveau nici macar blog sau LinkedIn, deci nu ma mai mira nimic.

Rosi Dietrich
Vizitator